احتمال سقوط شهرستان «درزآب» ولایت جوزجان وجود دارد

احتمال سقوط شهرستان «درزآب» ولایت جوزجان وجود دارد

برخی مقامات امنیتی در شمال افغانستان با حمله به مرکز شهرستان درزآب در ولایت جوزجان از احتمال سقوط این شهرستان خبر می‌دهند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقامات محلی جوزجان در شمال افغانستان اعلام کردند که طالبان به مرکز شهرستان درزآب حمله کرده‌اند و درگیری‌ها نیز ادامه دارد.

«ذبیح الله زاهد» فرماندار درزآب گفت که طالبان حوالی ساعت 7 صبح امروز، از منطقه «زردی» به مرکز این شهرستان حمله کرده‌اند و درگیری‌ها تاکنون ادامه دارد.

وی در گفت‌وگو با پژواک اظهارداشت که شهرستان درزآب محاصره است و راه‌های مواصلاتی نیروهای امنیتی از طرف شهرستان «پشت تپه» مسدود است و در صورتی که به نیروهای امنیتی کمکی نرسد، احتمال دارد که این ولسوالی سقوط کند.

این در حالی است که «فقیرمحمد جوزجانی» فرمانده پلیس امنیت جوزجان گفت که اکنون جنگ شدید بین نیروهای مخالفان مسلح، پولیس ملی و محلی ادامه دارد.

وی افزود: آن‌ها به خاطر کمک به نیروهای درگیر جنگ، از ولایت سرپل و فاریاب درخواست کمک کرده‌اند که نیروهای کمکی به زودی این منطقه را از محاصره طالبان خارج خواهند کرد.

در پی گسترش حملات طالبان افغان و سقوط چندین شهر از جمله قندوز، جلریز، خواجه غار و چندین شهرستان دیگر، شهرستان وردوج ولایت بدخشان نیز پس از یک سال بار دیگر تحت کنترل این گروه درآمد.

شهرستان وردوج در حالی به تصرف طالبان در آمد که سال گذشته نیز این شهرستان به مدت یک ماه تحت کنترل این گروه بود.

مقامات محلی گفتند که پس از حدود پشت ساعت درگیری میان نیروهای افغان و طالبان، نیروهای امنیتی این شهرستان وردوج  این شهرستان را به طالبان واگذار کرده‌اند.

مقامات دولت کابل تاکنون در خصوص سقوط شهرستان وردوج اظهار نظر نکرده‌اند.

با گسترش حملات طالبان افغانستان در روزهای اخیر شهرستان‌های «قندوز»، «بالا حصار»، «امام صاحب» و «قلعه‌زال» از ولایت قندوز؛ شهرستان «خواجه غار» از ولایت تخار، و شهرستان «تاله وبرفک» از  ولایت بغلان، نیز به تصرف طالبان افغان در آمده بودند.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان