پاسخ اتحادیه فوتبال انگلیس به ادعای پزشک باشگاه چلسی

پاسخ اتحادیه فوتبال انگلیس به ادعای پزشک باشگاه چلسی

اتحادیه فوتبال انگلیس به ادعای اخیر پزشک آبی‌پوشان لندن درباره نادیده گرفته شدن شکایتش از ژوزه مورینیو پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اوا کارنیرو، پزشک باشگاه چلسی که ماجرای درگیری ژوزه مورینیو با او در نخستین هفته از لیگ برتر انگلیس به یک جنجال بزرگ تبدیل شد، روز گذشته (جمعه) قفل سکوتش را در درباره این ماجرا که منجر به جدایی وی از آبی‌پوشان لندن شد، شکست و از مسئولان اتحادیه فوتبال انگلیس به خاطر بی‌اعتنایی به اتفاقی که سرو صدای زیادی به راه انداخت، انتقادی شدید‌اللحن انجام داد.

کارنیرو با انتشار یک بیانیه اتحادیه فوتبال انگلیس را به خودداری از احضارش به عنوان یک شاهد برای ارائه توضیحات درباره پرونده شکایتش از ژوزه مورینیو به خاطر اهانت به وی، متهم کرد. مورینیو در تاریخ هشتم آگوست (17 مرداد) در جریان بازی خانگی تیمش برابر سوانزی به کارنیرو و دستیاران او به خاطر ورود به زمین بازی و رسیدگی به وضعیت ادن ازار مصدوم که بدون هماهنگی با وی و البته به دستور داور صورت گرفت از الفاظ رکیکی استفاده کرد و پس از بازی نیز کارنیرو را از تیم اخراج کرد. کارنیرو هم پس از این ماجرا از ادامه همکاری با آبی‌پوشان لندن خودداری و از از آقای خاص به اتحادیه فوتبال انگلیس شکایت کرد، شکایتی که او را به خواسته‌اش یعنی مجازات مورینیو نرساند.

این موضوع سبب شد که کارنیرو از سران اتحادیه فوتبال انگلیس انتقاد کند، اما نهاد حاکم بر فوتبال انگلیس پاسخ این زن جبل‌الطارقی را داده و ادعا کرده است که این سازمان چند بار تلاش کرده است که با وکلای کارنیرو تماس بگیرد.

نشریه دیلی‌میل هفته گذشته فاش کرد پیش از آنکه اتحادیه فوتبال انگلیس مورینیو را از اتهام اهانت به کارنیرو تبرئه کند، پزشک چلسی را برای ارائه توضیحات فرانخوانده است. کارنیرو هم با انتشار یک بیانیه که در آن به انتقاد از سران اتحادیه فوتبال انگلیس و متهم کردن آنها به دفاع از تبعیض نژادی پرداخته است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: وقتی فهمیدم که اتحادیه فوتبال انگلیس از طریق مطبوعات دارد حادثه هشتم آگوست را پیگیری می‌کند، تعجب کردم. من در هیچ مقطعی از این تحقیقات از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس برای ارائه توضیحات احضار نشدم. شاید این تنها تحقیق رسمی در این کشور باشد که مدارک ارائه شده از سوی طرفین دعوی معیاری برای قضاوت درباره پرونده نامرتبط محسوب می‌شود. بدون شک نادیده گرفتن بخشی از مدارک، بر نتیجه تحقیقات تأثیر خواهد گذاشت. فصل گذشته هم در استادیوم تیم وستهام تجربه‌ای مشابه داشتم، جایی که هواداران آن تیم به من توهین (جنسیتی) کردند. با این حال اتحادیه فوتبال انگلیس پس از پیگیری ماجرا از طریق مطبوعات اعلام کرد که در جریان آن بازی هیچ اهانت جنسیتی صورت نگرفته است. آن زمان هم من هرگز برای ارائه توضیحاتم احضار نشدم در حالی که این موضوع کاملاً مشهود بود و صدای شعارهای اهانت‌آمیز هواداران واضح بود. چنین حوادثی و عدم حمایت مقامات فوتبال انگلیس، کار کردن زنان در فوتبال این کشور را بسیار سخت می‌کند.

در واکنش به بیانیه کارنیرو، اتحادیه فوتبال انگلیس ادعا کرده است که تیم تحقیقاتی این سازمان از وکلای کارنیرو خواسته است که اگر او مایل است مدارکی را برای اثبات ادعایش ارائه کند. در بیانیه این اتحادیه آمده است: ما هرگز هیچ‌گونه اطلاعات یا شکایتی از سوی دکتر کارنیرو دریافت نکردیم. ما به صورت کتبی به وکلای دکتر کارنیرو اعلام کردیم که اگر او مدرک یا شکایتی دارد، آماده رسیدگی به آن هستیم. ما هنوز هم برای رسیدگی به شکایت یا مدارک او آمادگی داریم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon