تحریم‌، تولید بخش صنعت و معدن ایران را متوقف نکرد

تحریم‌، تولید بخش صنعت و معدن ایران را متوقف نکرد

خبرگزاری تسنیم: معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه تحریم های متعدد علیه کشورمان تولید در عرصه صنعت و معدن را متوقف نساخت، از دولت آینده درخواست نمود به بخش معدن توجه ویژه ای داشته باشد و این بخش را چاره ساز تحریم ها دانست.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا رحیمی امروز با حضور در مراسم  روز ملی صنعت و معدن، با اشاره به اعمال تحریم‌های ناعادلانه از سوی غرب بر علیه جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: با وجود تمام تحریم های متعدد علیه کشورمان تولید در عرصه صنعت و معدن متوقف نشده است.

وی با بیان این که پیشرفت های متعدد ایران در عرصه های مختلف از جمله در زمینه های علمی، فناوری و صنعت منجر به پیشرفت شده است، افزود: دشمنان غربی از این پیشرفت دچار ترس شده و همواره سعی کرده اند که ایران را در عرصه رقابت و دست یافتن به قله های پیشرفت باز دارند و این موضوع غرب را به شدت نگران کرده است. به نحوی که روزی فراخواهد رسید که دشمنان تسلیم پیشرفت های حیرت انگیز جمهوری اسلامی ایران خواهند شد.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه سخنان خود از وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان وزیر پرتلاش دولت احمدی نژاد یاد کرد و گفت: آقای غضنفری توانست در این وزارتخانه اقدامات موثر و سازنده ای آن هم در شرایط تحریم انجام دهد که باید از اقدامات وی تشکر کرد زیرا همه فشارهای ناشی از عدم خرید نفت و یا فشارهای وارده بر سیستم بانکی بر روی شانه غضنفری سنگینی می‌کرد.

رحیمی اضافه کرد: در دولت دهم شورای عالی اشتغال به طور مرتب نسبت به دولت نهم تشکیل جلسه می‌داد به صورتی که این شورا با برگزاری جلسات متعدد ایجاد مشاغل گوناگون با هدف کاهش نرخ رشد بیکاری را در اولویت کاری خود قرار داده است. البته رییس جمهوری نیز برای کاهش نرخ رشد بیکاری دو کارگروه ویژه به نام کارگروه کشاورزی و کار گروه معدن را تشکیل داد.

 وی همچنین با بیان اینکه قصد داشتیم نرخ بیکاری را تک رقمی کنیم، گفت: در دولت نهم و دهم جلسات شورای عالی اشتغال چند برابر دولت قبل از احمدی‌نژاد بود.

 رحیمی ابراز امیدواری کرد که دولت آینده بتواند در بخش معدن این مسیر را ادامه دهد و آن را تقویت کند چرا که بخش معدن با توسعه آن به تنهایی می تواند چاره ساز تحریم ها در تمامی زمینه ها باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه