تحقیق و تفحص از سازمان چای بعد از تعطیلات مجلس در صحن علنی بررسی می‌شود

تحقیق و تفحص از سازمان چای بعد از تعطیلات مجلس در صحن علنی بررسی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و از طراحان تحقیق و تفحص از سازمان چای گفت: طرح تحقیق و تفحص از سازمان چای در صحن علنی اعلام وصول شده و پس از تعطیلات تابستانی در صحن علنی بررسی و به تصویب نهایی می‌رسد.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و از طراحان تحقیق و تفحص از سازمان چای در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به علل ارائه طرح تحقیق و تفحص از سازمان چای کشور، گفت: عدم ارائه آمار دقیق سازمان چای از میزان واردات این محصول به کشور و عدم حمایت از چای‌کاران، از علل طرح تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان چای کشور است.

وی ادامه‌داد: در حال‌ حاضر میزان تولید چای خشک در کشور حدود 30 هزار تن است درحالی که سالانه به طور متوسط حدود 120 هزار تن چای خشک در کشور مصرف می‌شود، بنابراین باید حدود 90 هزار تن چای به کشور وارد شود در صورتی که امروزه میزان واردت چای به کشور بیش از این آمار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه اظهارداشت: چای‌کاران کشور از هر هکتار باغ حداکثر یک میلیون تومان سود کسب می‌کنند که در عمل تولید این محصول توجیه اقتصادی برای آن‌ها ندارد. این موضوع سبب شده 30 هزار هکتار باغات چای زیر کشت به 25 هزار هکتار کاهش یابد.

ندیمی با بیان اینکه عدم توجیه اقتصادی تولید این محصول و واردات بی‌رویه سبب آسیب جدی به این بخش شده است، خاطرنشان‌کرد: متأسفانه سازمان چای کشور آمار دقیقی از واردات چای به مجلس ارائه نمی‌دهد که ما در این تحقیق و تفحص به طور جدی به دنبال حل این معضل و حمایت از چایکاران هستیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon