طرح نشاط معنوی در همدان آغاز شد

طرح نشاط معنوی در همدان آغاز شد

خبرگزاری تسنیم: طرح نشاط معنوی همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف استان همدان آغاز به کار کرده و علاوه بر شهر همدان، در شش امامزاده شهرستان نهاوند، پنج پایگاه در ملایر و شش مرکز در تویسرکان اجرا می شود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهارکرد: طرح نشاط معنوی امسال در امامزاده شاهزاده محمد(ع) نهاوند، امامزاده دره ابراهیم(ع)،امامزاده مهدی(ع)، امامزاده فضل شهر برزول، امامزاده ابراهیم و اسماعیل و امامزاده صلاح الدین روستای کهریز اجرا می شود.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی درباره اجرای برنامه در  کلاس های این طرح گفت: کلاس های آموزشی  قرآنی، معارف، هنری، ورزشی و تفریحی و برنامه های اردویی و زیارت بقاع متبرکه از مهمترین برنامه های طرح نشاط معنوی در تابستان امسال است.

عزیزی با اشاره به این که  مبلغین این طرح اعزامی از حوزه علمیه قم و دانشگاه علوم قرآنی هستند بیان کرد: این مبلغین  از 12 تیر تا 26 شهریور در بقاع متبرکه ای که طرح برگزار می شود حضور داشته و در طول طرح نشاط معنوی به عنوان مسئول فرهنگی بقعه متبرکه هستند.

عزیزی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی در فصل تابستان و در بقاع متبرکه به منظور غنی سازی اوقات فراغت و ارتباط بیشتر نوجوانان و جوانان از سه سال گذشته به طور مستمر برگزار می شود گفت: اهداف طرح تابستانه نشاط معنوی غنی کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در فصل تابستان، و شناساندن امامزاده های واجب التعظیم است.

اجرای طرح نشاط معنوی در ملایر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز از اجرای طرح نشاط معنوی در این شهرستان خبرداد و بقاع متبرکه مجری این طرح را شامل امامزاده عبدالله ملایر، تکیه حضرت ابوالفضل(ع)، امامزاده ابراهیم طجر سامن، امامزاده عبدالله روستای مهرآباد و نیز تالار موقوفات شهر ملایر معرفی کرد.

حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی کلاس‌های طرح نشاط معنوی را شامل کلاس‌های قرآن در رشته‌های مختلف کلاس‌های فرهنگی، احکام، مشاوره و اخلاق و برنامه‌های فرهنگی و اردویی بیان کرد و گفت: اجرای این طرح تا 25 مردادماه ماه ادامه دارد.

زین‌العابدینی از ثبت نام بیش از 300 نفر در این طرح در بقاع متبرکه شهرستان ملایر خبر داد و عنوان کرد: علاقمندان برای ثبت نام می‌توانند به بقاع متبرکه اعلام شده در طرح و یا اداره اوقاف و امور خیریه ملایر مراجعه کنند.

وی همچنین وعده داد: در پایان طرح نشاط معنوی به شرکت‌کنندگان برگزیده در کلاس‌ها هدایایی اهدا ‌شود.

6بقعه مترکه، میزبان جوانان تویسرکانی در طرح نشاط معنوی

سرپرست اوقاف و امور خیریه تویسرکان نیز با اشاره به اجرای این طرح در شهرستان تویسرکان، گفت: طرح نشاط معنوی در قالب کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان دختر و پسر در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستانی در سطح این شهرستان کار خود را شروع کرده است.

حجت‌الاسلام احمد‌رضا خزائی افزود: امامزاده زید ‌بن‌ علی(ع) در شهرک شاه‌زید، مرقد حضرت حبقوق نبی‌(ع)، امامزاده محمد روستای شأن‌آباد، امامزاده عبدالله(ع) آرتیمان، امامزاده علی‌اصغر (ع) روستای ولاشجرد و امامزاده روستای باباپیر‌علی در این زمینه فعال است.

خزائی با بیان اینکه ثبت ‌نام در طرح نشاط معنوی 25 خردادماه سال‌ جاری آغاز شده، گفت: هم‌اکنون 210 دانش‌آموز علاقه‌مند در کلاس‌های آموزشی شرکت می کنند.

وی افزود: طرح فوق برای دانش‌آموزان دختر و پسر در رده‌های سنی هفت تا 18 سال مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در حال حاضر در شش امامزاده و بقعه کلید خورده است.

خزائی تقویت بنیه اعتقادی و دینی قشر جوان و نوجوان با استفاده از فضای معنوی امامزاده‌ها و ترویج اندیشه امام راحل و رهبر معظم انقلاب را بخشی از اهداف تعریفی این طرح عنوان کرد و افزود: مباحث قرآنی، آموزش آداب اسلامی و اجتماعی، روایت داستان‌های زندگی ائمه اطهار(ع)، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی قسمتی از برنامه‌های این زمان در قالب طرح نشاط معنوی آموزش داده می‌شود.

استقبال 500 دانش آموز همدانی از طرح نشاط معنوی

سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان همدان نیز گفت: 500 دانش‌آموز همدانی در طرح تابستانی نشاط معنوی ثبت نام کرده اند.

حجت‌الاسلام سید حسن رضوی افزود: این طرح تابستانی نشاط معنوی در هفت بقعه متبرکه امامزاده عبدالله، امامزاده حسین(ع)، امامزاده محسن، امامزاده خضر، امامزاده یحیی، امامزاده عیسی بن مریم و آرامگاه اهل بن علی برگزار می‌شود.

رضوی با اشاره به حضور دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان به مدت 45 روز  در این طرح خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح 9 مبلغ اعزامی از شهر قم نیز حضور خواهند داشت که به عنوان کارشناس دینی به تدریس کتاب‌های از پیش تعیین‌ شده می‌پردازند.

وی اهداء جوایز، اردوهای درون‌استانی و برون‌استانی، برنامه‌های ورزشی و... را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این طرح بیان کرد.

انتهای پیام / الف

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon