تصاویری از رهبر معظم انقلاب کنار پدر

تصاویری از رهبر معظم انقلاب کنار پدر

خبرگزاری تسنیم: به مناسبت سالروز رحلت مرحوم آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای، پدر بزرگوار رهبر انقلاب، تصاویر کمتر دیده‌شده‌ای از ایشان منتشر می‌شود؛ در دو تصویر، رهبر انقلاب کنار پدرشان قرار دارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در آستانه پانزدهم تیرماه، سالروز رحلت آیت‌الله سیدجواد حسینی خامنه‌ای، پدر بزرگوار رهبر انقلاب تصاویری چند از ایشان منتشر می‌شود. آیت‌الله حاج سیدجواد خامنه‌ای فرزند سیدحسین خامنه‌ای، پدر بزرگوار مقام معظم رهبری است که در سال 1313 قمری در خامنه متولد شد. پس از سالها زندگی در زادگاه و سپری کردن دوران تحصیلات در نجف و قم به مشهد مقدس کوچ کرد و در جوار بارگاه امام رضا(ع) اقامت گزید. وی مدت‌ها مدرس حوزه مشهد و امام جماعت مسجد صدیقی‌ها واقع در بازار بزرگ مشهد بود و  سرانجام در تیرماه سال 1365 دار فانی را وداع گفت.

در خاطرات رهبر انقلاب آمده است که زمانی ایشان در سال 1343 در قم مشغول تحصیل بودند، از طریق مکاتباتى که با پدر داشتند، متوجه شدند که یک چشم پدر به‌علت «آب مروارید» نابینا شده است. آیت‌الله خامنه‌ای پس از آگاهی از این خبر تحصیل در قم را رها کرده برای مراقبت از پدر به مشهد بازمی‌گردند. همچنین در خاطرات ایشان نقل شده: «به مشهد رفتم و خداى متعال توفیقات زیادى به ما داد. به‌هرحال به‌دنبال کار و وظیفه خود رفتم. اگر بنده در زندگى توفیقى داشتم، اعتقادم این است که ناشى از همان برّى «نیکى» است که به پدر، بلکه به پدر و مادر انجام داده‌ام».

در ذیل تصاویر کمتر دیده‌شده‌ای از پدر بزرگوار رهبر انقلاب منتشر می‌شود که در دو تصویر، رهبر انقلاب در کنار پدرشان قرار دارند:

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران