یادمان جاویدالاثر احمد متوسلیان رونمایی شد

یادمان جاویدالاثر احمد متوسلیان رونمایی شد

خبرگزاری تسنیم: رونمایی از یادمان جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان روز گذشته، پنجشنبه ۱۳ تیرماه توسط برادر کوچکتر او مقابل قطعه ۲۶ شهدای بهشت زهرا(س) انجام شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم گرامیداشت سی‌ودومین سالروز اسارت سردار سرلشکر حاج احمد متوسلیان و بزرگداشت شهدای عملیات کربلای یک، روز گذشته، پنج‌نشبه 13 تیرماه در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.

این مراسم به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه محمد رسول الله(ص) و با حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به همراه خانواده‌های معظم شهدا جنب مهدیه شهدا برگزار شد.

سردار عباس برقی از همرزمان سردار احمد متوسلیان به ذکر خاطره از فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله(ص) و دلاوری‌های او در سفر به سوریه و عزم و اراده‌اش برای مبارزه با رژیم صهیونیستی سخن گفت. او یادآور ساخت که احمد متوسلیان همیشه دوست داشت در مقابل بزرگ‌ترین  وشقی‌ترین دشمن جمهوری اسلامی ایران یعنی رژیم صهیونیستی به جنگ بایستد و شهید شود.

بعد از سردار برقی رضا سفرزاده از رزمندگان سال‌های جنگ تحمیلی به ذکر چند خاطره  از عملیات کربلای یک پرداخت  به این طریق یاد و خاطره شهدای این عملیات را زنده کرد.

منصور نورایی جانباز و  مداح اهل بیت در ادامه مراسم به ذکر مصیبت اهل بیت و یاد شهیدان والامقام دفاع مقدس پرداخت.

سپس مراسم رونمایی از یادمان سردار پاسدار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان برگزار شد. رونمایی از این یادمان موقت با عنوان «خورشید دو کوهه» توسط برادر کوچک متوسلیان یعنی امیر متوسلیان انجام شد. این یادمان مقابل قطعه 26 شهدای بهشت زهرا(س) قرار دارد و ساخت یادمان اصلی نیز در همین محل به زودی آغاز خواهد شد.

سفارش طرح یادمان مورد نظر برای ساخت به بهترین طراحان داده شده است؛ و بهترین طرح برای یادمان اصلی انتخاب خواهد شد.

در انتهای مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای عملیات کربلای یک توسط خانواده‌های شهدا و مردم شهید پرور انجام شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران