۵۰درصد کارآموزان مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

50درصد کارآموزان مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با اشاره به برگزاری آزمون سنجش مهارت برای ۳۹ هزار متقاضی در ۱۹ تیر ماه سال جاری گفت: ۵۰ درصد از کارآموزان مهارت را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی تسنیم، ارتقاء سطح مهارتی جوانان و فراهم آوردن فضای کسب و کار مناسب و اشتغال مولد و پایدار را از سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دانست و اظهار کرد: سال گذشته از بین 340 هزارنفر شرکت کننده در آزمون سنجش مهارت شاهد بخش چشمگیری از فارغ التحصیلان دانشگاهی بودیم.

وی با تاکید بر اینکه طی 5سال اخیر این میزان از 10 درصد به 50 درصد افزایش داشته است افزود: رشته‌هایی مانندحسابداری، فناوری اطلاعات، گردشگری، هتلداری، مراقبت از زیبایی، طراحی و دوخت، صنایع دستی، صنایع بافت، صنعت ساختمان، مکانیک، جوشکاری، برق، تراشکاری، CNC و UPVC  از جمله رشته‌های آزمون سنجش مهارت است که با توجه به اینکه در رشته های یاد شده کارآفرینی انجام می شود ، افراد بیشتری، تمایل به مهارت آموزی دارند.

خانپور با اشاره به اینکه 12 هزار و 500 دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور درحال فعالیت هستند افزود: یک سوم از این آموزشگاه‌ها  در استان تهران قرار گرفته‌اند که در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و آموزش فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران بیان کرد: گروه مخاطبین  سازمان آموزش فنی و حرفه ای جوانان، زنان سرپرست خانوار،دیپلم‌های کارودانش و شاغلین بخش‌های دولتی با مدارک دانشگاهی  هستند

خانپور با تاکید بر اینکه مهارت آموزی راه حل خوبی برای موفقیت در کار است بیان کرد: هر کس که مهارت را بیاموزد هیچ وقت بیکار نمی‌‌ماند و زمینه اشتغال برای او فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 4000 هزار استاندارد شغلی برای آموزش سنجش مهارت در نظر گرفته شده است اظهار کرد: تمام شرکت‌کنندگان در آزمون کارجویان پس از انتخاب حرفه مورد نظر در صورتی که توانمندی‌های لازم را داشته باشند مدرک بین المللی مهارت را اخذ می کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران تاکید کرد: فارغ التحصیلان رشته های علوم  ازمراجعه کنندگان دریافت آموزشهای آزاد هستند که می خواهند برای ورود به بازار کار ،مهارتی را بیاموزند.

خانپور با اشاره به برنامه آموزشگاه های آزاد برای معرفی فارغ التحصیلان خود به بازار کار گفت: هم اکنون تعدادی از آموزشگاهها با برخی از نهادها و شرکتهای تولیدی قراردادهایی را بسته و نیروی کار آنها را آماده می کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران ادامه داد: دربرخی از آموزشگاه های آزاد مهارت آموزی به زنان در رشته هایی نظیر خیاطی و آرایشگری داده می شود که به نسبت فعالتر از سایر آموزشگاههای فنی هستند.

خانپور در خصوص استفاده از ظرفیت آموزشگاه های آزاد برای ارتقای مهارت مراجعه کنندگان گفت: روز به روز به دلایل مختلف ظرفیت آموزشگاه های فنی و حرفه ای در حال از دست رفتن است .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران مهمترین مشکل کنونی را نبود اشتغال و دریافت تسهیلات عنوان کرد و افزود: در صورتی که اشتغال در کشور رونق گیرد، بی تردید فعالیت آموزشگاه های مهارت افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: شکی نیست با رفع برخی موانع اقتصادی، اشتغال رونق می گیرد و فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند با کسب آموزشهای کوتاه مدت مهارت براحتی جذب بازار کار شوند.

خانپور با اشاره به  برگزاری آزمون سنجش مهارت برای 39 هزار متقاضی در 19 تیر ماه سال جاری گفت: 50 درصد از کارآموزان مهارت را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه