محاکمه ۱۸ عامل ترور دانشمندان هسته‌ای/ تعقیب بیش از ۵۰۰ نفر در پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی

محاکمه 18 عامل ترور دانشمندان هسته‌ای/ تعقیب بیش از 500 نفر در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی

خبرگزاری تسنیم: دادستان تهران از پایان محاکمه ۱۸ نفر از عاملان ترور دانشمندان هسته‌ای خبر داد و گفت که مدیرعامل سابق بانک صادرات در انتظار محاکمه قرار دارد و تحقیقات درباره پرونده مهدی هاشمی نیز به‌زودی اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دادستان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراحل تحقیقات از آقای ب.الف به اتمام رسیده و بازپرس پرونده به‌زودی نظر خود را اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه شکایت دولت از دو نماینده مجلس تازه به دادسرا ارجاع شده است، درباره انتقاد وکیل مهدی هاشمی از طولانی‌ شدن رسیدگی در دادسرا گفت: تحقیقات دادسرا در مورد پرونده  مهدی هاشمی به‌زودی اعلام خواهد شد و نواقص متعددی در این پرونده وجود دارد.

دادستان تهران درباره ارجاع پرونده تالارهای کیش از سوی سازمان بازرسی کل کشور گفت: این پرونده در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است و افرادی هم در این خصوص احضار شده‌اند.

جعفری‌دولت‌آبادی در خصوص اینکه استاندار تهران دیروز اعلام کرده سال گذشته 1500 قاچاقچی تحویل دادستانی تهران شده‌اند و آیا اجرای حکم اعدام در تهران هم متوقف شده است، گفت: اقدامات قضایی تعطیل‌بردار نیست اما درباره آمار اعلامی استاندار تهران چنین چیزی نشنیده‌ایم ولی شاید منظورشان معتادان بوده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره آزادی متهم پرونده تعاونی مسکن برق با وثیقه 8 میلیارد تومانی گفت: این پرونده چندبار بین دادگاه و دادسرا مبادله شده است. تعداد شاکیان این پرونده زیاد است و تحقیقات تکمیلی آن در حال اجرا است.

دادستان تهران درباره آخرین وضعیت بمب‌گذاری در مهدیه تهران گفت: اطلاعات جدیدی از پرونده نداریم و نکته مهم این است که همان روز حادثه اعلام شد این اتفاق بمب‌گذاری تلقی نشده است.

جعفری‌دولت‌آبادی با بیان اینکه پرونده شکایت فائزه هاشمی در مردادماه رسیدگی می‌شود درباره پرونده دوم سعید مرتضوی که به‌علت آن بازداشت شده بود گفت: نباید از متهمان اسم ببریم اما پرونده اول به نتیجه رسیده و پرونده دوم در حال رسیدگی است.

پایان تحقیقات در پرونده ستار بهشتی

وی درباره آخرین وضعیت پرونده ستار بهشتی گفت: تحقیقات این پرونده به پایان رسیده و بازپرس در حال اخذ آخرین دفاع از متهم پرونده است و به‌زودی اظهار نظر نهایی می‌کند.

دادستان تهران درباره پرونده فوت چند نمازگزار در مسجد حضرت رقیه در سال گذشته گفت: درباره پرونده این مسجد هم مالکان و هم هیئت امنا، هم ناظران و هم شهرداری در بخش‌هایی مقصر شناخته شده تحت تعقیب قرار گرفتند.
جعفری‌دولت‌آبادی درباره پرونده فاضل لاریجانی گفت: در این پرونده تحقیقات خوبی انجام شد و آخرین متهم که پنجمین متهم در این زمینه بود قرار بود روز گذشته به دادگاه بیاید و از وی تحقیق شود.

شکایت از شرکت صدرا با بیش از 600 شاکی

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شنیده شده متهمان پرونده شرکت صدرا متواری شده‌اند، گفت: این پرونده 600 شاکی دارد که احتمال افزایش شاکیان وجود دارد. این افراد برای تعویض خودروهای فرسوده خود اقدام به اخذ وام کرده وام دریافتی را به‌همراه مبلغی دیگر تحویل این شرکت دادند که حجم بسیار زیادی شد و در حال حاضر پاسخگوی سپرده‌گذاران نیستند.

جعفری‌دولت‌آبادی ادامه داد: طبق اطلاعات ما متهمان هنوز در کشور هستند و از نیروی انتظامی تقاضا داریم اقدامات لازم برای دستگیری این افراد را انجام دهد، تاکنون هیچ متهمی در این زمینه دستگیر نشده است.

دادستان تهران درباره شکایت دولت از علی مطهری و قالیباف شهردار تهران گفت: این پرونده همچنان مفتوح و در حال رسیدگی است.

پایان محاکمه 18 نفر از عاملان ترور دانشمندان هسته‌ای

جعفری‌دولت‌آبادی درباره آخرین وضعیت پرونده عاملان ترور دانشمندان هسته‌ای گفت: در این پرونده اقدامات و تحقیقات بسیار مفصلی صورت گرفت، برای بیش از 20 نفر از متهمان کیفرخواست صادر شد که محاکمه 18 نفر از آنها به پایان رسیده و بعد از صدور احکام اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این پرونده بسیار مهمی درباره تروریست‌های بیگانه در ایران و همچنین پیروزی بزرگی برای دستگاه امنیتی کشور بود اظهار داشت: دستگاه امنیتی کشور موفق شد تمام متهمان این پرونده را در نقاط مختلف دستگیر کند.

دادستان تهران با بیان اینکه پرونده خبرنگاران دستگیر شده در زمینه ارتباط با بی‌بی‌سی هنوز به نتیجه نرسیده است گفت: خوشبختانه انتخابات امسال بدون کمترین تخلفات برگزار شد و از این‌گونه دستگیری‌ها نداشتیم.

تعقیب بیش از 500 نفر در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی

جعفری‌دولت‌آبادی درباره اجرای حکم متهمان پرونده فساد 3 هزار میلیاردی خاطرنشان کرد: در این پرونده بیش از 500 نفر تحت تعقیب قرار گرفتند که پرونده 250 نفر از آنها به‌دلایل مختلفی از جمله پایان محاکمه یا قرار منع تعقیب مختومه شده است.

وی ادامه داد: برای 60 نفر دیگر کیفرخواست صادر شده که 25 درصد متهمان محاکمه شده و آخرین مورد هم پرونده بانک آریا بود که با 29 متهم رسیدگی به آن پایان یافت.

دادستان تهران با بیان اینکه 20 نفر در حال حاضر بازداشت هستند، گفت: در خصوص اجرای حکم با چند بانک از جمله ملی، سپه، سامان و رفاه‌کارگران که بخش اعظمی از مطالبات مربوط به آنها بود توافق شده است.

مدیرعامل سابق بانک صادرات در انتظار محاکمه

جعفری‌دولت‌آبادی همچنین در مورد پرونده بانک صادرات گفت: برای مدیرعامل سابق این بانک کیفرخواست صادر شده، پرونده به دادگاه رفته و در انتظار محاکمه است.

وی با بیان اینکه در زمینه پرونده اخلال‌گران ارزی و همچنین پتروشیمی اقدامات خوبی انجام گرفته است، گفت: سلطان پتروشیمی همچنان در بازداشت است، در پرونده اخلال‌گران ارزی هم تحقیقات خوبی از بانک‌ها شده که در حال حاضر انتشار جزئیات مقدور نیست.

جعفری‌دولت‌آبادی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره سوءاستفاده از جایگاه‌داران درباره کارت سوخت باطله گفت: گزارشی از چند مرجع و دستگاه به دستمان رسیده که در حال بررسی هستیم اما هنوز کسی دستگیر نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران خاطرنشان کرد: در حوزه رسیدگی پرونده‌های امور بین‌الملل خلأ داشتیم مبنی بر اینکه پرونده به‌صورت پراکنده رسیدگی می‌شد، موضوعاتی مانند نیابت‌ها، استردادها، رسیدگی به جرائم خارجی، اتهامات اتباع ایرانی علیه مقامات خارجی پراکنده بود و هر دادگاه به‌طور جداگانه رسیدگی می‌کرد اما برای اینکه این اقدامات متمرکز باشد پیشنهادی به رئیس قوه قضائیه دادیم که با موافقت ایشان مجتمع امور بین‌الملل برای رسیدگی متمرکز به این پرونده‌ها راه‌اندازی شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران خاطرنشان کرد: در این مجتمع هم دادسرا و هم دادگاه مستقر است.

ارسال روزانه یک میلیارد پیامک در روزهای منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری

دادستان عمومی و انقلاب تهران اظهار داشت: در حوزه فعالیت در فضای مجازی محتوا بسیار مهم است و تفاوت ما با دنیای غرب در محتواست. کشورهای اسلامی جهان سوم درباره محتوای مطالب منتشر شده در فضای مجازی اختلافاتی با دنیای غرب دارند. مسائل ضداخلاقی  و ضددینی و مسائل علیه خانواده مهمترین چالش محتوایی است در حالی که جهان غرب روی این محتواها حساسیتی ندارد.

وی با بیان "مجبور هستیم علاوه بر آموزش خانواده‌ها اقداماتی انجام دهیم که محتوا هم آسیب‌پذیر نباشد" گفت: حریم خصوصی یکی از مهمترین مسائل در فضای مجازی است که باید در این حوزه به حقوق شهروندی توجه کنیم. عده‌ای در این فضا به خود اجازه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ارسال پیامک و تبلیغات ماهواره‌ای تحولی در عرصه رسانه ایجاد کرده‌اند که باید نظارت و شیوه برخورد با آنها هم متناسب باشد، گفت: طبق گزارش مراجع رسمی، در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری، روزانه حدود یک میلیارد پیامک ارسال می‌شد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon