مستند"انقلاب ایران، اسلامیت، جمهوریت" روایت تلاش ۲۰ساله رهبری برای حفظ جمهوریت نظام

مستند"انقلاب ایران، اسلامیت، جمهوریت" روایت تلاش 20ساله رهبری برای حفظ جمهوریت نظام

خبرگزاری تسنیم: مستند «انقلاب ایران، اسلامیت، جمهوریت» با کارگردانی محسن اسلام‌زاده در مورد انتخابات ایران و موضوع جمهوریت در جهان ساخته می‌شود.

محسن اسلام‌زاده، مستندساز ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم از پایان نوشتن طرح مستند «انقلاب ایران، اسلامیت، جمهوریت» خبر داد و گفت: این مستند به موضوع انتخابات در ایران می‌پردازد و نگاهی به مسئله جمهوریت در کشورهای اسلامی دیگر دارد.

وی با یادآوری برپایی اصل و اساس انقلاب اسلامی با همه‌پرسی گفت: کمتر انقلابیونی هستند که بعد از انقلاب بزرگترین دستاورد خود را خیلی سریع به همه‌پرسی بگذارند. شاید هم واقعاً نمونه دیگری جز انقلاب اسلامی وجود نداشته باشد.

این مستندساز اضافه کرد: در این فیلم می‌خواهیم انتخابات سالهای 76، 84، 88 و 92 را بررسی کنیم. اعتقاد ما بر این است که مقام معظم رهبری بزرگترین پیروز این انتخابات بودند. در این مستند ماجراهای اصرار برخی از سیاسیون بر ذبح کردن جمهوریت نظام را نمایش می‌دهیم و  نشان می‌دهیم که مقام معظم رهبری در همه انتخابات به رأی مردم احترام گزاردند و چگونه در مقابل مصلحت اندیشی‌های بی‌مورد سیاسیون  ایستادند، چون اعتقاد ما بر این است که مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) همیشه قائل به این بودند که چرخش قدرت در کشور اتفاقاً نقاط ضعفمان را پر می‌کند.

اسلام‌زاده افزود: در مقابل نظریه‌ای که می‌گوید یک انتخابات حداقلی برگزار کنیم و بین تعدادی از مسئولین مشخص قدرت را دست به دست کنیم، نظر امام و رهبری برگزاری انتخابات حداکثری و پرشور است. آنها بر این باورند که هرکس از فیلترهای قانونی رد شد، مشکلی برای انتخاب شدن ندارد.

وی  با اظهار اینکه مجری طرح این مستند مؤسسه فرهنگی میثاق است، گفت: تهیه کننده مستند «انقلاب ایران، اسلامیت، جمهوریت» سلیم غفوری است اما هنوز سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح پیدا نکردیم. در این مستند از یک راوی مصری استفاده می‌کنیم.

کارگردان مستند «انقلاب ایران، اسلامیت، جمهوریت» ضمن اشاره به مبتلا بودن کشورهایی همچون مصر به مشکلات برپایی جمهوریت گفت: کشور مصر امروز به‌شدت به این مشکلات مبتلا است. در مصر می بینیم که بعد از یک سال انتخابات قانونی را باطل کردند. یک‌سری از مصری‌ها بعد از انتخابات می‌گفتند: "ولی فقیه چیست؟" و "چرا شما ولی فقیه دارید؟" من در پاسخ می‌گفتم: شما در اختلافات چه‌کسی را به‌عنوان حکم می شناسید؟ آنها ارتش را به‌عنوان حکم معرفی می‌کردند و نتیجه حکمیت ارتش را هم با تعداد کشتگان این روزهای مصر می‌توان دید.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران