اعتماد کامل سیدحسن نصرالله به میشل عون

اعتماد کامل سیدحسن نصرالله به میشل عون

خبرگزاری تسنیم: یک رسانه لبنانی به‌نقل از منابع وابسته به حزب‌الله از اعتماد کامل سیدحسن نصرالله به رهبر جریان ملی آزاد خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه الاخبار به نقل از منابع وابسته به حزب‌الله اعلام کرد: روابط موجود میان جریان ملی آزاد به‌رهبری میشل عون با حزب‌الله روابطی استراتژیک است.

این منابع بیان کردند: برخی اختلاف نظرات درباره پرونده‌های داخلی لبنان وجود دارد و این موضوعی طبیعی است و ائتلاف میان حزب‌الله و عون ائتلاف آزادگان است و به هیچ سفارتخانه یا طرف خارجی ارتباطی ندارد.

از سوی دیگر الاخبار به نقل از منابع وابسته به هشت مارس بیان کرد: میشل عون رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان و رهبر جریان ملی آزاد دیدگاه مشابهی با گروه هشت مارس به‌ویژه درباره مقاومت لبنان و موضوع سوریه دارد.

این منابع افزودند: در موضوع سوریه تفسیر میشل عون همانند دیدگاه محور مقاومت است و درباره جریان‌های تکفیری نیز موضعی روشن و قوی دارد و درباره مقاومت لبنان نیز مشابه هشت مارس موضعی ثابت دارد.

الاخبار به نقل از منابع لبنانی آورده است: سیدحسن نصرالله اعتماد کاملی به ژنرال میشل عون دارد و عون بر گردن مقاومت حق دارد.

الاخبار می‌نویسد: آنچه برای حزب‌الله اهمیت دارد حفظ رابطه با عون به‌موازات وحدت شیعیان (اشاره به موضوع رابطه با نبیه بری رئیس مجلس لبنان) است. درباره موضوع فرمانده ارتش نیز حزب‌الله با توجه به مشغولیت‌های فراوانی که دارد توجه زیادی به این موضوع ندارد هرچند که منابع وابسته به حزب‌الله حفظ مؤسسه نظامی و عملکرد کنونی آن تحت فرماندهی جان قهوجی را مطلوب ارزیابی می‌کنند به‌ویژه که با توجه به دودستگی و شکاف کنونی میان سیاست‌مداران لبنانی امکان فرمانده دیگری وجود ندارد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان