صدور۷۲۰۰ فقره مجوز مشاغل خانگی/۳۰۵ حرفه شناسایی شد

صدور7200 فقره مجوز مشاغل خانگی/305 حرفه شناسایی شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از صدور ۷ هزار و ۲۰۰ فقره مجوز مشاغل خانگی در حرفه‌های مصوب از سال ۹۱ تا کنون خبر داد.

حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به صدور 7 هزار و 200 مجوز مشاغل خانگی مستقل اظهار داشت: در سال 89 قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی را مجلس شورای اسلامی تصویب و برای اجرا به دولت ارسال کرد.

وی ادامه داد: توجه به کسب و کار خانگی،شناسایی و توسعه کسب و کار خانگی در جهت توسعه فرصت‌های شغلی، ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی و اشتغال اعضای خانوار، کاهش هزینه‌های  تولید و خدمات برای حضور فعال و مستمر در بازار رقابت، افزایش بهره‌وری سرمایه و صرفه جویی در هزینه‌های جانبی اشتغال و افزایش درآمد خانواده‌ها، ارتقای مدیریت کسب وکار خانگی از طریق پیوند با بنگاه‌های بالا دستی و تشکیل تشکل‌های خوشه‌ای(اتحادیه‌ها،تعاونی‌ها و صنوف)  از جمله اهداف این طرح است.

خانپور با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 305 حرفه در این بخش شناسایی شده است یادآور شد: 4هزار استاندارد شغلی در بخش های مختلف آموزش داده می شود و سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان پیشگام در این بخش در 30 حرفه به طور مستقیم مدرک مهارتی و مجوز کسب و کار خانگی صادر می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اشاره به اینکه متقاضیان برای بهبود فضای کسب و کار خود می‌توانند از تسهیلات یک تا 5 میلیون تومانی بهره‌مند شوند افزود: این تسهیلات متناسب با نوع ضامن وام‌گیرنده،نوع نیاز و حرفه آنها،  از یک تا 5 میلیون تومان با هدف حمایتی به افراد پرداخت می‌شود.

وی ‌ تصریح کرد: متقاضیان مشاغل خانگی می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های اجرایی صادرکننده مجوز مرتبط با حرفه مورد تقاضا نسبت به ثبت نام خود به صورت مستقل، پشتیبان و خوشه‌ای اقدام نموده و تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه