انتقاد از بی‌توجهی به خشکی دریاچه ارومیه و گرانی مسکن مهر

انتقاد از بی‌توجهی به خشکی دریاچه ارومیه و گرانی مسکن مهر

خبرگزاری تسنیم: ۵ تن از نمایندگان مجلس، امروز در صحن خانه ملت تذکرات شفاهی خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، 5 تن از نمایندگان خانه ملت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تذکرات شفاهی خود را قرائت کردند.

محمد علی اسفنانی نماینده مردم فریدون شهر در مجلس در تذکر شفاهی به وزیر مسکن اظهار داشت: جای تعجب است که در محروم‌ترین نقطه کشور گران‌ترین ساختمان‌ها در مسکن مهر به پای مردم درآمده است و این ظلم مضاعف به محرومیت مردم است.

وی طی تذکر به وزیر بهداشت ادامه داد: علی‌رغم تأکید و پیگیری، منطقه ما فاقد پزشک متخصص به حد کافی است.

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس به عنوان دومین نماینده تذکر دهنده با بیان اینکه مجلس باید همکاری‌ لازم را با دولت یازدهم داشته باشد، گفت: دولت یازدهم باید از وزرایی که توانمند باشند استفاده کند تا مشکلات کشور برطرف شود.

وی خطاب به رئیس جمهور منتخب افزود: حسن روحانی توجه ویژه‌ای به شهر اصفهان داشته باشد چرا که بیشترین پرداختی به خزانه توسط اصفهان صورت می‌گیرد ولی از نظر بودجه ما ردیف 29 را داریم و از کمترین بودجه تملک دارایی برخورداریم.

نماینده مردم فلاورجان همچنین در تذکر به وزیر نیرو تأکید کرد: آب آشامیدنی در شهرستان‌های اصفهان و این شهر با کمبود روبرو است که در این زمینه وزیر نیرو باید توجه ویژه داشته باشد.

موسوی لارگانی در پایان گفت: استانداری اصفهان تخلفات زیادی دارد که درخواست دارم تا تحقیق و تفحص از این استانداری در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در مجلس طی سخنانی در تذکر شفاهی به وزیر آموزش و پرورش اظهار دشت: از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم که جلوی اظهارنظرهای غیرمنصفانه برخی از زیردستان خود را بگیرد چرا که یکی از معاونان وی در خصوص میزان دستمزد معلمان اظهارات عجیبی را مطرح کردند. آیا این اظهار نظرها کارشناسی است؟

وی در ادامه به وزیر راه تذکر داد و گفت: وزیر راه قول داد که از 14 مدرسه نیمه کاره 9 مدرسه را تکمیل کند، بنابراین این موضوع را وزیر آموزش و پرورش باید پیگیری کند.

مهدی عیسی‌زاده نماینده مردم میاندوآب در مجلس به عنوان چهارمین نماینده تذکر دهنده با اشاره به مشکل دریاچه ارومیه گفت: آب دریاچه ارومیه مانند بمب اتم آذربایجان غربی و شرقی را تهدید می‌کند و 75 درصد دریاچه ارومیه خشک شده است و هر روز که می‌گذرد این نفس‌ها به پایان خود نزدیک‌تر می‌شود.

در خاتمه محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس در تذکر اول خود به وزیر صنعت گفت: من در خصوص عدم فعالیت معادنی که تحت نظر شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران هستند به وزیر صنعت تذکر می‌دهم.

وی در تذکر دوم به وزیر صنعت خاطرنشان کرد: شرکت ملی مس ایران رهاترین شرکت اقتصادی است و اعضای هیئت مدیره این شرکت به کارمندان این شرکت تبدیل شده‌اند و من نیز 4 ماه است که تقاضای تحقیق و تفحص از این شرکت را داده‌ام، لذا برای حل این مشکل از رئیس مجلس می‌خواهم که در این زمینه با وزیر صنعت جلسه بگذارد.

انتها‌ی‌پیام/ی

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon