پیشکسوتان جهاد و شهادت آماده کمک بی‌پست و منصب به دولت روحانی هستند

پیشکسوتان جهاد و شهادت آماده کمک بی‌پست و منصب به دولت روحانی هستند

خبرگزاری تسنیم: عضو راهبردی روابط خارجی گفت: پیشکسوتان جهاد و شهادت آماده کمک بی‌پست و منصب به دولت روحانی هستند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیردریابان علی شمخانی عضو شورای راهبردی روابط خارجی عصر سه‌شنبه در بیست‌ویکمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت با بیان اینکه حضور پیشکسوت و میهمان گران‌سنگ آقای روحانی را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب در این محفل گرامی می‌داریم، اظهار داشت: از ایشان تقدیر می‌کنم که دعوت همسنگران سابق خود را پذیرفتند و ما را به حضورشان مفتخر کردند.

وی ادامه داد: تمامی افرادی که در جنگ نقشی داشتند و امروز در تهران زندگی می‌کنند، بدون نگاه به اینکه چه سلیقه و باوری دارند به این محفل دعوت می‌شوند. لذا این جلسه به نوعی جلسه اعتدال است نه راست و چپ و مدتهاست که فریاد اعتدال را سر می‌دهیم. لذا می‌شود که یک جریان اعتدال را به شکل عمومی مابین نسل اول و دوم انقلاب ایجاد کنیم.

عضو راهبردی روابط خارجی خطاب به رئیس‌جمهور منتخب گفت: گفتمان اعتدال شما مردم را به خود جذب کرد اما 5 نکته وجود دارد. 

شمخانی خاطرنشان کرد: استارت این انتخابات توسط مقام معظم رهبری زده شد که سالجاری را به نام حماسه سیاسی نامگذاری کردند و الزامات فراهم کردند. دوم نیز ناشناختگی رای مردم و سوم عدم دخالت نیروهای مسلح در این انتخابات بود.

وی مورد چهارم حضور همه ایرانیان در انتخابات عنوان کرد و اظهار داشت: صیانت از آرای مردم در انتخابات بستر عمومی فراهم کرد که با حمایت نخبگان به ویژه آقایان هاشمی و خاتمی و گفتمان صادقانه آقای روحانی صندوق آرا را پر کرد از آرایی که معتقد به تغییر بودند.

 عضو راهبردی روابط خارجی با اشاره به اینکه 5 مدل حاکمیت در منطقه وجود دارد اظهار داشت: مدل اول حاکمیت قبیله‌ای و مادام‌العمر است که بعضی کشورها اینگونه حکومتها را دارند. مدل دوم که اخیرا از مدل اول کپی شده بود نیز موروثی بود اما جابجایی زودرس را لحاظ کرد. متاسفانه گاهی به آنها فحش می‌دهیم در حالی که به نفع ما بود.

شمخانی مدل سوم دموکراسی زور در منطقه عنوان کرد و گفت: مدل چهارم ناشی از بیداری انسانی یا اسلامی در منطقه بوده است.

وی مدل پنجم را انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم عنوان کرد و گفت: این الگو قابل تقلید نیست و کلید این الگو در دست آقای روحانی است. اگر بتوانیم همانطور که این الگوسازی منشأ داخلی داشت الگوی موفقی را ارائه دهیم از فرصت به نحو مطلوب استفاده کرده‌ایم و این به لطف خون شهدا و اخلاص امام نبوده است.

عضو راهبردی روابط خارجی در پایان گفت: ما پیشکسوتان جهاد و شهادت آماده‌ایم تا در هر جایی بی پست و منصب و هر جا مشکلی وجود داشته باشد به دولت کمک کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon