کم آبی ۲۵۰ روستای چهارمحال و بختیاری /وجود ۱۰۰۰ بافت فرسوده در چهار محال بختیاری

کم آبی 250 روستای چهارمحال و بختیاری /وجود 1000 بافت فرسوده در چهار محال بختیاری

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه مردم ۲۵۰ روستای این استان با مشکل کم‎آبی روبرو هستند گفت: بیش از۱۰۰۰ بافت فرسوده در استان وجود دارد و اگر زلزله‌ای در استان رخ دهد جان انسان‌های بسیاری به خطر می‎افتد.

ستار فرهادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار کرد: این استان 11 دشت ممنوعه دارد و تامین آب شرب برخی روستاها نیز با مشکل جدی مواجه شده است.

وی از وجود 820 روستای دارای سکنه در این استان خبر داد و گفت: این در حالی است که 250 روستا با بحران کم آبی مواجه است و از این تعداد 117 روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

فرهادی افزود: احتمال افزایش روستاهای چهارمحال وبختیاری که به دلیل مشکلات کم آبی با تانکر آبرسانی می‌شود، با گرم‌تر شدن هوای استان بیشتر می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال وبختیاری با بیان لزوم اختصاص کامل اعتبارات مصوب برای کاهش آسیب‌های ناشی از کم آبی و خشکسالی به این استان، تصریح کرد:120 میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب شرب روستاهای استان نیاز است.

فرهادی بر ضرورت نوسازی واحدهای مشکونی این استان تاکید کرد و گفت: استان بر روی 32 گشل فرعی و اصلی قرار دارد که در صورت جابه جا شدن این گسل‌ها استان با خاک یکسان می‎شود.

وی اظهار کرد: بیش از یک هزار بافت فرسوده در استان وجود دارد که جمعیت بسیاری را در خود جای داده و اگر زلزله‌ای در استان رخ دهد جان انسان‌های بسیاری به خطر می‎افتد.

فرهادی با بیان اینکه 76 هزار واحد مسکونی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون 36 هزار واحد آن، نوسازی شده است.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon