چاپ و انتشار مصحف دانش‌آموزی مرکز طبع‌ونشر قرآن کریم، در مهر ماه

چاپ و انتشار مصحف دانش‌آموزی مرکز طبع‌ونشر قرآن کریم، در مهر ماه

خبرگزاری تسنیم: مدیر اجرایی مرکز تبع و نشر قرآن کریم از چاپ و انتشار مصحف دانش آموزی در مهرماه خبر داد و گفت: این قرآن مخصوص دانش آموزان در سال تحصیلی جدید در دسترس محصلین قرار می‌گیرد.

محمد بابایی مدیر اجرایی مرکز تبع و نشر قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از چاپ و انتشار مصحف دانش آموزی در مهرماه خبر داد و گفت: مصحف مخصوص دانش آموزان منتشر می‌شود که شیوه نگارش و اعراب‌گذاری این قرآن مانند اعراب‌گذاری رایج و مرسوم مرکز تبع و نشر قرآن کریم است.

بابایی در ادامه سخنان خود، پیرامون شاخصه‌های این مصحف دانش آموزی افزود: این قرآن مخصوص دانش آموزان دارای ترجمه‌ای در ذیل کلمات است که توسط گروه مترجمان مرکز تهیه شده و ویرایش ادبی دقیقی روی آن صورت گرفته است. در صفحه مقابل نیز مشروحی از یک نکته مخصوص گروه سنی دانش آموزان شرح داده شده است.

وی درمورد وضعیت فعلی این قرآن مخصوص دانش آموزان اظهار داشت: این قرآن که از چندی پیش در دست تهیه بوده است هم‌اکنون کارهای پایانی خود را پشت سر گذاشته و در اوایل سال تحصیلی به پایان رسیده و به چاپ می‌رسد تا بعد از انتشار در سال تحصیلی جدید در دسترس دانش آموزان و محصلین قرار گیرد.

مدیر اجرایی مرکز تبع و نشر قرآن کریم تصریح کرد: این قرآن توسط انتشارات مرکز طبع و نشر قرآن کریم به صورت محدود چاپ می‌شود. چنانچه دستگاه مسئولی در کشور آمادگی داشته باشد می‌تواند متولی چاپ آن شود و ما از این امر استقبال می‌کنیم. برای مثال نهادهایی چون وزارت علوم و آموزش و پرورش می‌توانند بعد از مشاهده این نمونه در صورت تمایل تعداد بسیاری از این قرآن‌ها را در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار دهند.

بابایی درخصوص کارهای تحقیقاتی انجام شده در مرکز طبع و نشر قرآن کریم از تولید اولین نرم‌افزار نگارش و علامت‌گذاری قرآن کریم در مرکز طبع و نشر قرآن کریم خبر داد و گفت: این نرم افزار برای نخستین بار تولید می‌شود و هر نظری درباره کلمات قرآن در کتاب‌های مرجع مربوط به رسم الخط قرآن، آمده باشد، در این نرم افزار قابل مشاهده خواهد بود که برای اساتید و محققان دست مایه خوبی است.

وی در پایان این گفت‌وگو افزود: محتوای اولیه این نرم افزار تهیه شده است. حتی کتاب‌هایی از قرن سوم و چهارم در این نرم افزار موجود است و مطالب مورد نظر به جدول‌هایی در این نرم افزار انتقال می‌یابد که می‌تواند مرجع مناسبی برای محققان جهان اسلام قرار گیرد. کار تولید این نرم افزار تا پایان سال 92 به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران