مقطر گیاهی عناب در خراسان جنوبی تولید شد

مقطر گیاهی عناب در خراسان جنوبی تولید شد

خبرگزاری تسنیم: محقق و پژوهشگر گیاهان دارویی خراسان جنوبی گفت: برای نخستین بار در کشور و حاصل یک کار گروهی مشترک مقطر گیاهی عناب در بیرجند تولید شد.

محسن پویان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهارکرد: تولید این محصول کار مشترکی از شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی، دانشگاه دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و شرکت شانه های آفتاب خراسان جنوبی است.

وی سرمایه گذاری انجام شده برای اجرای این طرح پژوهشی  را 35 میلیون تومان ذکرکرد وگفت: این پژوهش درمدت 8 ماه اجرا شده است.

محقق و پژوهشگر گیاهان دارویی خراسان جنوبی با بیان اینکه تنها هدف از این پژوهش تولید مقطر گیاهی عناب نبوده است تصریح کرد: تولید سرکه و چیپس عناب، مواد آرایشی و فرآوردهای دیگر از جمله دیگر اهداف این پژوهش بوده است.

پویان مصرف بالای این محصول و ارزش افزوده بالا برای کشاورزان و رقبت برای تولید آن و اشتغال زایی رااز دیگر مزایای  این طرح برشمرد.

وی گفت:این کار پژوهشی را  یک تیم علمی متشکل از علی‌الله رسانی عضوهیئت علمی دانشگاه بیرجند، ثقه الاسلام عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و محسن پویان انجام داده اند.

پویان بیان کرد: خراسان جنوبی با تولید 98 درصد عناب کشور و جهان، تنها قطب تولید این محصول در جهان محسوب می شود که فرآوری آن در داخل استان سود اقتصادی بالاتری را نصیب بهره برداران عناب می کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon