شهر اصفهان فعال‌ترین حامی برنامه ساعت زمین ۲۰۱۴ معرفی شد


شهر اصفهان فعال‌ترین حامی برنامه ساعت زمین 2014 معرفی شد

خبرگزاری تسنیم: دبیر ستاد توسعه پایدار معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: سایت بین‌المللی برنامه ساعت زمین که مرکز آن در سنگاپور است شهر اصفهان را به عنوان فعال‌ترین حامی برنامه در سال ۲۰۱۴ معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اصفهان، حمیدرضا میریان اظهار کرد: ساعت زمین رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است که در آخرین شنبه مارس هر سال برگزار می‌شود.

وی افزود: خانواده‌ها و کلیه کسب و کارها اعم از فروشگاه‌ها و بخش خدمات با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی خود به مدت یک ساعت در این مراسم نمادین شرکت می‌کنند.

دبیرستاد توسعه پایدار معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: هدف از اجرای این مراسم افزایش دانش و آگاهی مردم در رابطه با تغییرات آب و هوائی و لزوم مصرف محتاطانه انرژی است.

وی با اشاره به این‌که شهر اصفهان به همت شهرداری 3 سال است که در این مراسم شرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: در سال 93 نیز شهرداری با قوت و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این مراسم شرکت می‌کند.

میریان افزود: بخش اصلی مراسم ساعت زمین، خاموش کردن روشنائی و نورپردازی پل تاریخی خواجو در ساعت 20:30 دقیقه نهم فروردین است، از یک ماه گذشته شهر اصفهان جلوتر از کلیه پایتخت‌ها و شهرهای آسیایی برنامه‌های جانبی این مراسم را آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: حک شدن بزرگترین آرم برنامه در جوار پل فردوسی بر روی کف رودخانه، برگزاری بزرگترین حلقه انسانی با حضور مردم اصفهان در اطراف آرم، برپایی تورهای دوچرخه سواری در سطح شهر، تبلیغات شهری و فرهنگسازی کاهش مصرف انرژی با هدف کاهش تاثیرات سوء بر اقلیم اصفهان و لزوم مدیریت مصرف سوخت در نیروگاه‌های شهر اصفهان از جمله برنامه‌های اجرا شده است.

دبیر ستاد توسعه پایدار معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: سایت بین‌المللی برنامه که مرکز آن در سنگاپور است شهر اصفهان را به عنوان فعال‌ترین حامی برنامه در 2014 معرفی کرده و از اقدامات شهر اصفهان در این خصوص تقدیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.earthhour.org/12-earth-hour-2014-stories مراجعه کنند، بیان کرد: از شهروندان اصفهانی دعوت می‌شود که نهم فروردین در مراسم ساعت زمین در ساعت 20:30 دقیقه شرکت کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon