دفاع از ولایت ویژگی غیر قابل انکار در حضرت زهرا(س) است


دفاع از ولایت ویژگی غیر قابل انکار در حضرت زهرا(س) است

خبرگزاری تسنیم: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: یکی از بارز‌ترین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) دفاع از حریم ولایت بود، حضرت زهرا (س) نه برای اینکه امیرالمومنین (ع) همسرش است، بلکه برای اینکه ولی خدا بود و تکلیف ایجاب می‌کرد از ایشان حمایت کرد.

حجت الاسلام جعفر شجونی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم،با اشاره به میلاد حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: با مطالعه خطبه حضرت زهرا (س) می‌توان ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ از نظر تربیتی، معارف اسلامی، سیاسی و اجتماعی را دریافت کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به اهمیت مطالعه درباره شخصیت حضرت فاطمه (س)، افزود: با مطالعه منابع مختلف درباره حضرت فاطمه (س) می‌توان درس‌های بسیار بزرگی از زندگی ایشان از زمان غدیر تا زمان زمان قصب فدک را درک کرد.

وی با بیان دفاع از حق و ولایت به عنوان پررنگ‌ترین ویژگی این بانوی بزرگ، تصریح کرد: یکی از بارز‌ترین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) در دفاع از حق می‌توان درک کرد، زمانی آن حضرت از حق خودش دفاع کرد که مردان ساکت بودند و در زمینه دفاع از حریم ولایت در آن شرایط سخت حضرت زهرا (س) نه برای اینکه امیرالمومنین (ع) همسرش است، بلکه برای اینکه ولی خدا بود و تکلیف ایجاب می‌کرد از ایشان حمایت کرد.

حجت الاسلام شجونی با اشاره رابطه حضرت زهرا (س) با زیر دستانشان، بیان کرد: این بانوی بزرگ با نگاه کرامت بخشیدن با دیگران ارتباط برقرار می‌کرد، مکانند رابطه‌ای که با فضه داشت نوع نگاه این بانو سبب شد که فضه حافظ قرآن شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز، با اشاره ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س)، خاطر نشان کرد: زنان باید از شیوه تربیت فرزند، حضور در جامعه و دفاع از حریم ولایت را الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon