شهرستانی: خبر بی‌‌بی‌سی درباره پالایشگاه بیجی صحت ندارد

شهرستانی: خبر بی‌‌بی‌سی درباره پالایشگاه بیجی صحت ندارد

خبرگزاری تسنیم: معاون نخست وزیر عراق خبر بی‌بی‌سی درباره کنترل ۹۰ درصد پالایشگاه بیجی توسط گروه‌های تروریستی را عاری از صحت دانسته و گفت که تروریست‌ها حتی یک وجب نیز در پالایشگاه پیشروی نکرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری "السومریه نیوز"، "حسین شهرستانی" معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی خبر برخی رسانه‌ها درباره سیطره گروه تروریستی "داعش" بر 90 درصد پالایشگاه "بیجی" را رد کرد و گفت که گروه‌های تروریستی حتی یک وجب نیز داخل پالایشگاه نشده‌اند.

وی گفت: برخی از رسانه‌ها و به خصوص بی‌بی‌سی خبری را منتشر کردند که مفاد آن حاکی از آن بود که 90 درصد پالایشگاه بیجی تحت سیره تروریست‌ها بوده است.
معاون نوری مالکی گفت: این خبر عاری از صحت بوده و گروه‌های تروریستی حتی یک قدم نیز در داخل پالایشگاه پیشروی نداشته‌اند.

شهرستانی گفت: تروریست‌ها طی روزهای گذشته ضربات زیادی را در نتیجه درگیری‌ها در خارج از پالایشگاه متحمل شده‌اند.
وی از رسانه‌ها خواست تا در نقل اخبار دقت کافی را داشته باشند و به اخبار خبرنگاران خود که اخبار داعش را بدون دقت در صحت آن منتشر می‌کنند اعتماد نکنند.

از سوی دیگر منبعی در پلیس استان صلاح الدین امروز اعلام کرد که نیروهای عراقی حمله تروریستها به پالایشگاه بیجی را ناکام گذاشتند. تروریستها در این حمله قصد داشتند با 3 تانکر سوخت بمبگذاری شده خودشان را به پالایشگاه برسانند.

"خضیر الخزاعی" معاون رئیس جمهور عراق هفته گذشته در دیدار "سایمون کولس" سفیر انگلیس در بغداد، از دولت انگلیس خواست که در سیاست شبکه بی بی سی این کشور که روشی غیر حرفه ای و جانبدارانه را درخصوص تحولات عراق اتخاذ کرده است، تجدید نظر کند.

تروریست های داعش طی چند روز گذشته به ویژه چهارشنبه پیش چندین بار به پالایشگاه نفت بیجی در استان صلاح الدین حمله کردند که با مقاومت ارتش و نیروهای مردمی عراق، 40 نفر از اعضای این گروهک به هلاکت رسیده و ما بقی تروریست ها نیز از اطراف این پالایشگاه متواری شدند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان