راهکارهایی برای سم‌زدایی بدن به صورت طبیعی


راهکارهایی برای سم‌زدایی بدن به صورت طبیعی

خبرگزاری تسنیم: مسمومیت یا ناشی از مصرف غذاها با کیفیت نامناسب است یا ناشی از قرار گرفتن در معرض مواد غذایی مسمومیت‌زاست. در این شرایط اولین واکنش بدن، بازگرداندن خوراکی‌های خورده‌ شده است.

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، بعید است کسی باشد برای یک بار هم شده دچار مسمومیت نشده باشد. این مسمومیت یا ناشی از مصرف غذاها با کیفیت نامناسب است یا ناشی از قرار گرفتن در معرض مواد غذایی مسمومیت‌زاست. در این شرایط اولین واکنش بدن، بازگرداندن خوراکی‌های خورده‌ شده است.

 
 

بنابراین باید روی غذایی که می خوریم یا هوایی که تنفس می کنیم حساس باشیم. گاهی هم خود بدن ترکیب های مسمومیت زایی ایجاد می کند که درصورت دفع نشدن، بدن واکنش های خاصی از خود بروز می دهد. اما بعضی خوراکی ها اسلحه مبارزه با این مشکل هستند؛ بویژه در فصل های گرم سال که امکان بروز واکنش های مسمومیت زایی بیشتر است.

آووکادو

این میوه دارویی کمی گران است. اما اگر کمی هزینه کنیم، نیاز به درمان نخواهیم داشت. کافی است حداقل همراه یکی از وعده های غذایی، کمی آووکادو بخورید. برای این منظور کافی است مقداری آووکادو را داخل سالاد یا ماست بریزید. علاوه بر آن می توانید بعد از خوردن غذا هم چند برش از آن را به جای دسر بخورید. آووکادو حاوی آنتی اکسیدان مهمی به نام «گلوتاتیون» است. این آنتی اکسیدان مثل اسفنج همه ترکیب های مسمومیت زای احتمالی در بدن را جذب و از بدن دفع می کند.

سیر

حتما شنیده اید سیر برای 70 نوع درد، دواست. راست هم می گویند. اما این در شرایطی است که با خوردن آن دچار افت فشار نشوید. البته اگر هم شدید با خوردن دو سه عدد خرما مشکل برطرف می شود. این سبزی حاوی آنتی بیوتیک بوده. بنابراین ضدعفونی کننده طبیعی دستگاه گوارش است و با خوردن آن دستگاه گوارش در مقابل عوامل مسمومیت زا بیمه می شود. ضمنا سولفور هم دارد. این ترکیب نیز باعث دفع عوامل مسمومیت زا می شود. مصرف یک روز درمیان یک حبه سیر مناسب است. اگر نمی خواهید دهان تان خیلی «خوش عطر» شود، می توانید گاهی از قرص سیر هم استفاده کنید.

کلم

یک کاسه سالاد کلم همراه با لیموترش تازه و روغن زیتون و چند برگ سبزی تازه پیش غذای خوبی است. اما ویژگی این سالاد فقط خوشمزگی آن نیست.

کلم حاوی «گوگرد» است. این ترکیب باعث دفع اثرات نامناسب غذاهای مسمومیت زا می شود. ضمنا می تواند تاثیر داروهای شیمیایی مصرفی را نیز از بین ببرد.

ترب

آنهایی که طعم تند ترب را دوست دارند، می توانند روزانه هرچند عدد ترب را که دوست دارند، مصرف کنند. این سبزی را می توانید به شکل های مختلف میل کنید.

ترب از هر نوعی که باشد حاوی دو ترکیب مهم «بتائین» و «پکتین» است. این دو ترکیب برای تصفیه بهتر خون به کبد کمک می کنند. بنابراین مصرف روزانه حداقل سه تا پنج عدد ترب ریز یا یک نصف ترب بزرگ مناسب است.

لیموترش

لیموترش را همراه با کمی نمک بخورید. یک کاسه سالاد شیرازی با لیموترش و کمی روغن زیتون و نعنا، معجون دلچسبی برای حفظ سلامت بدن است. لیموترش حاوی ویتامین C است؛ یعنی یکی از آنتی اکسیدان های قوی. به همین دلیل مصرف آن باعث سم زدایی از بدن می شود. مصرف روزانه دو عدد لیموترش تازه به ویژه در فصل گرم سال مانع از گرمازدگی می شود و بدن را سم زدایی می کند.

عدس

یک کاسه عدسی و گلپر و کمی لیموترش، صبحانه یا شام فوق العاده ای است که نباید از آن غافل شد.

این خوراکی کلسترول خون را کاهش می دهد. بنابراین با مهار چربی خون به جلوگیری از احساس سنگینی و مسمومیت کمک می کند. آهن موجود در آن نیز به بهبود عملکرد هموگلوبین یاری می رساند و این امر اکسیژن رسانی را تسهیل می کند.

کلم بروکلی

رنگ سبز و شکل خاص کلم بروکلی، هر فردی را به خوردن چند شاخه از این خوراکی خاص تشویق می کند. این سبزی خوشمزه را می توانید با ماست و سالاد یا همراه سبزی خوردن میل کنید.

رنگ سبز این کلم نشان می دهد سرشار از آنتی اکسیدان است و خوردن آن به همین دلیل باعث دفع مواد زائد می شود. اما علاوه بر آن، این خوراکی حاوی فیبر است. این قند سنگین و خاص میوه ها عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می دهد و به این ترتیب سموم احتمالی تجمع یافته در بدن دفع می شود.

گریپ فروت

این میوه را نبریده باید بخورید تا طعم آن برنگردد و از این که هست، تلخ تر نشود. اما همین میوه تلخ و خاص علاوه بر این که به دفع سنگ های ریز کلیه کمک می کند، عملکرد دستگاه دفع، بویژه دفع ادرار را بهبود می دهد و باعث دفع مواد مسمومیت زا می شود. این میوه رگه های سرخ دارد که بیانگر وجود آنتی اکسیدان لیکوپن در این خوراکی است. علاوه براین که سرشار از فیبر است و خوردن آن به طور کامل همراه با پوسته درونی اش باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و دفع عوامل مسمومیت زا می شود.

قره قاط

این گیاه نوعی داروی گیاهی برای رفع مسمومیت بدن محسوب می شود. بهترین روش استفاده از آن به صورت دمنوش است.

این ترکیب بیشتر برای درمان انسداد مجاری ادراری استفاده می شود. بنابراین از این نظر نیز می تواند عامل کمکی برای دفع مواد زائد تجمع یافته در بدن باشد؛ به این دلیل که بخش مهمی از ترکیب های نامناسب بدن از طریق ادرار دفع می شود. اما اثر دیگر این گیاه، مُدِر بودن آن است. با نوشیدن دمنوش قره قاط ادرار افزایش می یابد و ترکیب های مسمومیت زا از بدن دفع می شود.

دانه آفتابگردان

این دانه را باید کمی تفت یا اصطلاحا بو داد تا بتوان آن را خورد. اگر کمی نمک و آبلیمو به آن بزنید، میان وعده خوبی درست کرده اید.

روغن موجود در این دانه به عملکرد کبد برای دفع سموم بدن کمک می کند. این دانه با کاهش میزان کلسترول خون، احساس سنگینی و مسمومیت احتمالی ناشی از بالارفتن کلسترول خون را مهار می کند.

منبع: جام جم

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon