ربیعی: اجازه نداریم در اجرای طرح تحول سلامت موفق نشویم

ربیعی: اجازه نداریم در اجرای طرح تحول سلامت موفق نشویم

خبرگزاری تسنیم: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن کتاب ارزشی نسبی سلامت از نابسامانی‌ها در دریافت تعرفه‌ها جلوگیری می‌شود، گفت: اجازه نداریم در اجرای طرح تحول سلامت موفق نشویم، بنده خود را در کنار دکتر هاشمی می‌بینم.

به گزارش حوزه سلامت خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: اجرای طرح تحول نظام سلامت با هدف محرومیت‌زدایی و فقرزدایی بوده و در این طرح، تخصیص منابع دولت به حوزه سلامت نه به عنوان یک هزینه بلکه به عنوان سرمایه‌گذاری برای ارتقای کیفیت زندگی افراد لحاظ شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه همه اقدامات باید برای موفقیت طرح تحول نظام سلامت صورت پذیرد، گفت: اجازه نداریم که در اجرای این طرح موفق نشویم و برای اجرای موفق این طرح باید به طور مداوم، انجام اصلاحات اساسی را پیش رو داشته باشیم.

ربیعی با اشاره به اینکه اجرای مفاد کتاب ارزش‌های نسبی سلامت یکی از اقدامات اساسی برای تکمیل فرآیند اجرای طرح تحول نظام سلامت محسوب می‌شود، عنوان کرد: انجمن‌های علمی و تخصصی، سازمان‌های بیمه‌ای و همکاران وزارت بهداشت ساعت‌های زیادی را برای چگونگی اجرایی شدن مفاد این کتاب صرف کردند و ما نیز با همه توان برای اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در کنار وزارت بهداشت ایستاده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی صرف هزینه در این بخش هر روز خود را پویاتر کرده است و سازمان بیمه سلامت ایرانیان نیز بیش از 5 میلیون نفر را بیمه کرده است.

ربیعی با اشاره به تشکیل 8 جلسه شورای عالی بیمه در یک سال گذشته، گفت: هماهنگی‌های زیادی در این خصوص برای توجه به مسائل زیربنایی و اصلی صورت گرفته است و در بیمه‌‌ها سعی کردیم زیرساخت‌های لازم را برای اجرای طرح تحول نظام سلامت آماده کنیم و بدهی‌ها را به روز برسانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به همکاری، همدلی و هماهنگی ایجاد شده در همه ارکان نظام سلامت گفت: برای اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت، راهبری این طرح را در شخص وزیر بهداشت و خود را در کنار دکتر هاشمی می‌بینم.

وی با تاکید بر اینکه با اجرایی شدن کتاب ارزشی نسبی سلامت، باید هزینه‌ها را مدیریت کنیم، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این کتاب از نابسامانی‌ها در نوع دریافت تعرفه‌ها جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon