ناتوانی کماندوهای استرالیایی از ورود به عراق

ناتوانی کماندوهای استرالیایی از ورود به عراق

خبرگزاری تسنیم: کماندوهای استرالیایی که قصد ورود به عراق برای پیوستن به مقابله با شبه نظامیان داعش را داشتند به علت عدم صدور ویزا از سوی دولت بغداد قادر به ورود به این کشور نشدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد، کماندوهای استرالیایی که قصد پیوستن به مبارزه با شبه نظامیان داعش را داشتند با مانع غیرمنتظره‌ای روبه‌رو شدند، دولت بغداد هنوز ویزای سفر به این کشور را برای کماندوهای استرالیایی صادر نکرده است.

بر اساس این گزارش در حالی که 200 نیروی ویژه نظامی استرالیایی در خلیج فارس حضور دارند و منتظر استقرار در عراق هستند یک منبع آگاه که نامش فاش نشده تاکید کرد که "ناکارآمدی مشقت بار" دولت بغداد مانع ورود نیروهای ویژه استرالیایی به عراق شده است.

در عین حال جولیه بیشاپ وزیر خارجه استرالیا در خصوص اینکه آیا نیروهای نظامی استرالیا در عراق هستند یا نه اظهارنظر نکرده است. از سوی دولت بغداد به مقام‌های استرالیایی گفته شده است که یک یا دو هفته زمان خواهد برد تا ویزای لازم برای ورود نظامیان استرالیایی به این کشور صادر شود.

این روزنامه استرالیایی  افزود: روند کند صدور ویزا از سوی دولت بغداد می‌تواند نوعی احتیاط سیاسی از سوی مقام های عراقی برای ورود نیروهای خارجی به خاک این کشور ارزیابی و تلقی شود.

تونی ابوت نخست‌وزیر استرالیا در ماه سپتامبر از موضع‌گیری نیروهای نظامی این کشور در منطقه خبر داده بود. استرالیا نخستین کشوری است که نیروهای نظامی خود را برای استقرار در عراق آماده کرده است. ولی در همان زمان ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق تاکید کرد که "ما اکیداً مخالف حضور پایگاه‌های نظامی خارجی و نیروهای خارجی در عراق هستیم."

انتهای پیام/پ1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان