فشار به ایران برای آزادی همجنس‌گراها/احمد شهید بی‌طرف نیست

فشار به ایران برای آزادی همجنس‌گراها/احمد شهید بی‌طرف نیست

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی قوه‌قضاییه گفت: در اجلاس اخیر «یو.پی.آر» فشارهای زیادی به ایران وارد شد تا ایران با آزادی همجنس‌گراها موافقت کند.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در ادامه نشست خبری خود در خبرگزاری تسنیم، از دیگر موارد اختلافی با کشورهای غربی را موضوع همجنسگرایی خواند و گفت: کشورهای غربی به ما فشار می‌آورند روابط جنسی بین همجنس‌ها را آزاد کنیم و متاسفانه در دنیا گروه‌هایی به این کار اقدام می‌کنند و به سایر کشورها نیز فشار می‌آورند.

صادقی یادآور شد: در اجلاس اخیر ژنو 106 کشور وقت صحبت گرفتند و از این تعداد نیمی به حمایت از مسائل حقوق بشری در ایران پرداختند و نیمی دیگر نیز به ما توصیه‌هایی را ارائه کردند.

وی افزود: در مجموع حدود 290 توصیه به ایران ارائه شد که از این مقدار حدود 100 توصیه درباره لغو مجازات اعدام و تعداد زیادی نیز درباره آزاد کردن همجنس‌گرایی بود که طبیعتا نمی‌توانیم این کارهار ا انجام دهیم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه درباره توصیه برخی کشورهای غربی مبنی بر لغو مجازات اعدام زیر 18 سال گفت: در حال حاضر این کار در ایران انجام می‌شود و هیچ مورد اعدام زیر 18 سال نداریم و اگر فردی مرتکب قتل شود حکم اعدام وی بعد از 18 سالگی اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی به دیدار با رئیس جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل اشاره کرد و گفت: در این دیدار تقاضاهایی از جمله پذیرش گزارشگران ویژه مطرح شد در حالیکه گزارشگر ویژه کنونی یعنی احمد شهید گزارشگر منصفی نیست و مجموعه رفتارها و صحبت‌های وی نشان داده او نسبت به جمهوری اسلامی ایران بی‌طرف نیست.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به  دلیل منصفانه نبودن مواضع احمد شهید و رعایت نکردن وظایف گزارشگری او را به داخل کشور راه نداده است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه اضافه کرد: در دیدار با رئیس جدید شورای حقوق بشر ایران آمادگی خود را برای پذیرش گزارشگران منصف اعلام کرد و قرار شد در دو مورد تخصصی گزارشگران تخصصی در سال میلادی آینده وارد کشور شوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی