۴۶۶ پیوند کلیه در استان قزوین انجام شد


466 پیوند کلیه در استان قزوین انجام شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل انجمن خیریه بیماران کلیوی قزوین :تاکنون ۴۴۶ پیوند کلیه در استان قزوین صورت گرفته که از میان ۳۳۱ نفر در شهر قزوین ، ۱۸ نفرآبیک، ۶۷ نفر تاکستان و شهر بوئین زهرا نیز ۳۰ نفر بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فاطمه اشدری ظهرامروز در هفته ملی حمایت از بیماران کلیوی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:23 آبان ماه سالگرد تاسیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران در سراسر کشور است.

وی افزود:انجمن بیماران کلیوی استان قزوین در سال 71 به همت جمعی از خیرین استان به عنوان اولین نهاد غیرانتفاعی خیریه استان قزوین تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرعامل انجمن خیریه بیماران کلیوی استان قزوین تصریح کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی با هدف یاری رسانی به بیماران کلیوی که علاوه بر رنج بیماری، درد تامین هزینه‌ درمان را نیز به دوش می‌کشند تاسیس شده است در حالی که سیر صعودی بیماری‌های کلیوی نه تنهادر استان قزوین بلکه در تمام کشور ، سبب به وجود آمدن دغدغه و نگرانی‌های بسیاری شده است.

وی درباره آمار بیماران دیالیزی-پیوندی که انجمن خیریه از آن‌ها حمایت می‌کند، تصریح کرد: تاکنون حدود 404 بیمار دیالیزی تحت حمایت این انجمن بوده که در این میان 311 بیمار قزوین، 25 بیمار آبیک، 44 بیمار تاکستان و 24 بیمار در شهرستان بوئین زهرا قرار داشته است.

اشدری با اشاره به آمار 446 نفری کل بیماران پیوندی در استان قزوین خاطرنشان کرد: تاکنون 446 پیوند کلیه در استان قزوین صورت گرفته که از میان  331 نفر در شهر قزوین ،  18 نفرآبیک،  67 نفر تاکستان  و شهر بوئین زهرا نیز 30 نفر بوده است.

وی درباره آمار بیماران دیالیزی به تفکیک جنسیت در استان قزوین گفت: در استان قزوین 176 بیمار دیالیزی زن و 226 بیمار دیالیزی مرد وجود دارد که شهرستان تاکستان بعد از شهر قزوین رتبه دوم بیماران دیالیزی را هم در زنان و هم در مردان به خود اختصاص داده است.

اشدری درباره آمار بیماران پیوندی نیز به تفکیک جنسیت در استان قزوین بیان کرد: تاکنون 446 پیوند کلیه در استان قزوین صورت گرفته که از این بین 166 پیوند برای زنان و 280 پیوند برای مردان بوده است.

وی بیان کرد: تاکنون در استان قزوین 4 نفر کلیه خود را برای اهدا نذر کرده اند جزء یکی از آن‌ها که کلیه‌اش مشکل داشت اهدای کلیه 3 نفر دیگر صورت گرفته است.

مدیرعامل انجمن خیریه بیماران کلیوی استان قزوین گفت: متاسفانه حدود 107 نفر امسال دچار بیماری‌های کلیوی شده‌اند، تاکنون نیز 92 بیمار فوتی کلیوی در استان قزوین داشته‌ایم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon