«السعدیه و الجلولاء» در دیالی عراق آزاد شد

«السعدیه و الجلولاء» در دیالی عراق آزاد شد

خبرگزاری تسنیم: در تداوم پیروزی‌های چشمگیر ارتش عراق ، دو منطقه السعدیه و الجلولاء در استان دیالی واقع در شمال شرق بغداد توسط نیروهای ارتش عراق و نیروهای مردمی از دست تروریست ها آزاد شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های عراق، هادی العامری دبیرکل سازمان بدر عراق امروز یکشنبه از آزادسازی کامل دو ناحیه السعدیه و جلولاء در استان دیالی از دست گروه ترویستی داعش خبر داد.

وی همچنین تاکید کرد: این دو منطقه و مناطق پیرامون آنها به صورت کامل از وجود بمب و مین‌ها نیز به صورت کامل پاکسازی و خنثی شده است.

العامری در ادامه به پایگاه عراقی السومریه نیوز گفت: نیروهای امنیتی و نظامی ارتش عراق با کمک نیروهای مردمی موفق شدند امروز دو منطقه السعدیه و جلولاء را در استان دیالی از کنترل داعش خارج ساخته و به صورت کامل آزاد کنند.

در این ارتباط، سرلشگر عبدالامیر الزیدی فرمانده عملیات دجله در این باره اعلام کرد: امروز یکشنبه نیروهای امنیتی و نظامی عراق با کمک نیروهای نظامی کُرد"پیشمرگه" عملیات سرنوشت ساز آزادی مناطق تحت تصرف داعش را آغاز کردند و در بخش نخست از این عملیات نظامی، جلولاء و السعدیه به صورت کامل از لوث وجود نیروهای تروریستی داعشی پاکسازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: نیروهای نظامی ارتش و نیروهای امنیتی عراقی و گروه های مردمی به اتفاق نیروهای پیشمرگه هم اکنون به صورت متحد از ناحیه جنوبی و غربی وارد جلولاء و السعدیه شدند ولی در این عملیات نیروهای پیشمرگه از بخش شمالی و شرقی حلقه محاصره داعش را در السعدیه کامل کردند.

منابع خبری عراقی به المنار اعلام کردند: هم اکنون نیروهای نظامی ارتش عراق به همراه نظامیان کُرد " پیشمرگه " موفق شدند، ضربات مهلکی را به نیروهای تروریستی وابسته به داعش در مناطق السعدیه و الربیعیه و جلولاء وارد آورند.

همین منابع خبری در ادامه افزودند: هم اکنون ارتش عراق موفق شده است بخش های وسیعی از مناطق اطراف منطقه جلولاء را به محاصره کامل خود در آورد.

نیروهای نظامی ارتش عراق همچنین در منطقه ای نزدیک به جلولاء موفق شدند پایگاه نظامی موسوم به "کوبرا"که تا پیش از این در تصرف گروه های تروریستی وابسته به داعش بود را آزاد کرده و دهها تن از تروریست ها را به هلاکت برسانند.

اهمیت دو منطقه السعدیه و جلولاء از نظر راهبردی

جلولاء از توابع استان دیالی عراق و تعداد ساکنان آن به بیش از 100 هزار نفر می رسد. این منطقه در 185 کیلومتری شمال شرق پایتخت عراق واقع شده است و ساکنان آنها از ترکمان‌ها ، عرب ها  و کُردها هستند.

گفته می شود، اهمیت راهبردی این دو منطقه به این دلیل است که این مناطق ورودی های منطقه اقلیم کردستان عراق از منطقه جنوب شرقی به شمار می‌آیند.

یکی از مقامات عالی رتبه کُرد عراقی وابسته به نیروهای پیشمرگه در این رابطه می‌گوید: وجود دولت اسلامی " داعش " در جلولاء آن هم در فاصله 115 کیلومتری بغداد دو بخش کلار و خانقین را تهدید می‌کرد مضافاً بر این که سلطه بر این مناطق به مثابه کنترل سدهای مهم عراق و همچنین نزدیکی و سلطه بر چاه‌های نفتی این منطقه می‌باشد.

از سوی دیگر جبار الیاور دبیرکل نیروهای پیشمرگه عراق در خصوص موفقیت نیروهای کُرد عراقی و ارتش عراق در بازپس‌گیری جلولاء گفت: با آزاد شدن جلولاء مسیر معروف به بغداد- خانقین هم آزاد خواهد شد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان