مقام عراقی: ۲۰هزار نیرو در آزادسازی موصل مشارکت می‌کنند

مقام عراقی: 20هزار نیرو در آزادسازی موصل مشارکت می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای استانداری نینوا در غرب عراق اعلام کرد، ۲۰هزار مبارز در عملیات پاک‌سازی موصل از لوث وجود تروریست‌های داعش مشارکت خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، «بشار کیکی» رئیس شورای استانداری نینوا با اعلام اینکه 20هزار مبارز از 4 جبهه در عملیات آزادسازی موصل مشارکت خواهند کرد، افزود: «طرح آماده شده برای آزادسازی موصل (مرکز استان نینوا) در دست بررسی است و زمان آغاز این عملیات تاکنون مشخص نشده است».

وی با اعلام اینکه 4 طرف یعنی ائتلاف جهانی، دولت مرکزی عراق، دولت اقلیم کردستان (شمال عراق) و دولت محلی در این عملیات مشارکت خواهند داشت، تصریح کرد: تعیین رهبری آزادی نینوا موضوع مهمی است که تاکنون درباره آن تصمیم‌گیری نشده است.

رئیس شورای استانداری نینوا با اشاره به ادامه روند نام‌نویسی از داوطلبان برای آزاد سازی موصل و آموزش آنها نزدیک این شهر، تأکید کرد برای آزادسازی موصل به 20هزار مبارز نیاز است در حالی‌که تنها حدود 10هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

براساس این گزارش، نیروهای آزادسازی موصل شامل نیروهای پلیس استان نینوا است که از این استان در جریان سقوط آن توسط داعش، اخراج شده‌اند.

شورای استانداری نینوا متشکل از 39 نماینده است که از زمان سقوط شهر موصل به دست داعش در ژوئیه گذشته، این شورا نشست‌های خود را در مناطقی خارج از این استان برگزار می‌کند.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان