تداوم حملات هوایی و زمینی ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها

تداوم حملات هوایی و زمینی ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها

خبرگزاری تسنیم: ارتش سوریه به حملات زمینی و هوایی خود به مواضع تروریست‌ها در مناطق مختلف این کشور ادامه دارد که در جریان آن شمار زیادی از آنها کشته یا زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، جنگنده های سوریه به مواضع و محل های استقرار عناصر مسلح در شهر تلبیسه در ریف حمص و روستای شرموخ در ریف حسکه و دو روستای معصران و سکیک در ریف ادلب حمله کردند.

حمله توپخانه‌ای و موشکی به مواضع تروریست‌ها

همزمان، واحدهای توپخانه و موشک انداز ارتش سوریه محل های استقرار عناصر مسلح در روستاهای المطله و الجسری در منطقه اللجاه، شهرک الحراک در ریف درعا، شهر اللطامنه در ریف حماه، شهرک نبع الصخر در ریف القنیطره و شهرک تفتناز در ریف ادلب را هدف قرار دادند.

جدا شدن 15 عنصر داعش در البوکمال

درهمین حال، 15 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش نیز در شهر البوکمال در ریف شرقی دیرالزور از این گروه جدا شدند. 16 نفر نیز پیشتر در شهر کوبانی جدا شده و به سمت مرزهای ترکیه رفتند اما مرزبانان ترک آنها را بازداشت کردند.

این درحالی است که گروههای مسلح محله های مسکونی شهرک الفوعه در ریف ادلب را با دهها راکت هدف قرار دادند.

درگیری های شدیدی نیز به ارتش سوریه و گروههای مسلح در اطراف شهر بنش در ریف ادلب روی داد.

حملات هوایی به تروریست‌ها در حلب و غوطه شرقی

نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مواضع عناصر مسلح در شهر مسکنه، روستای المهدوم، شهرک بیانون در ریف حلب، تپه حرفوش، دو شهرک الحاره و عقربا در ریف درعا، شهرک های معصران و الهبیط در ریف ادلب، منطقه جسرین در غوطه شرقی، تپه حمیس در ریف حسکه و منطقه الحاش در ریف غربی حماه را هدف قرر دادند.

همزمان واحدهای توپخانه مراکز استقرار عناصر مسلح در دو روستای کفر نبوده و گورستان فضه در ریف حماه، شهرک های بیانون و عندان در ریف حلب و اطراف پل السیاسیه در دیرالزور را هدف قرار دادند.

کشته و زخمی شدن غیرنظامیان در شهر الزهراء

درهمین حال، گروههای مسلح با حمله راکتی به شهر الزهراء در ریف شمالی شهر حلب، دو کودک و یک زن را کشته و شمار دیگری از غیرنظامیان را زخمی کردند.

حمله به مواضع افراد مسلح در اطراف فرودگاه دیرالزور

ارتش سوریه همچنین مواضع دیگری از گروه داعش را در نزدیک فرودگاه دیرالزور هدف قرار داد.

منابع نظامی هلاکت دهها عنصر مسلح را تایید کردند که اکثر آنها تابعیت کشورهای عربی و غیر عربی را داشتند.

درگیری داعش و النصره در القلمون

درهمین حال، خبرنگار شبکه العالم از سوریه نیز گزارش داد: منطقه دشت القلمون در استان ریف دمشق صحنه درگیری های شدید میان تروریست های داعش و عناصر گروهک تروریستی النصره است. این درگیریها بیشتر در "وادی میره" و در شهرک قاره متمرکز است.

نیروی هوایی ارتش سوریه نیز هر دو طرف را در گذرگاههای میره، مارطبیه، الرومیات، الزمرانی و جرود فلیطه هدف قرار می دهد که در این حملات دهها تن از تررویست ها به هلاکت رسیده اند.

انهدام تونل تروریست‌ها در جوبر

ارتش سوریه در شرق دمشق خط دفاع اصلی منطقه جوبر در ریف دمشق را شکست و دادگاه به اصطلاح شرعی تررویست ها را به همراه انبار مهمات و شبکه تونل هایی که تروریست ها از آن برای عبور و مرور استفاده می کردند، منهدم کرد.

گفتنی است که مهم ترین مرکز فرماندهی تروریست ها در محور شمالی دمشق نیز توسط ارتش سوریه منهدم شد.

هلاکت 50 تروریست در جوبر

تروریست ها از طریق بلندگوی مساجد در جوبر و سایر شهرک های غوطه شرقی درخواست کمک می کنند زیرا خسارت های جانی آنها طی چند ساعت به بیش از 50 کشته و 130 مجروح رسیده است.

ارتش سوریه همچنین درگیری های شدیدی نیز با تروریست ها در محور الرکابیه – دیرالعصافیر و الشیفونیه – الریحان و اطراف شهرک های میدعه و حوش الفاره و مزارع کردی داشت.

انهدام انبار سلاح تروریست‌ها

نیروهای سوری همچنین مقر تروریست های گروه موسوم به جیش الاسلام را در منطقه غوطه تخریب کردند؛ محلی که انبار دستگاههای الکترونیکی و اسلحه تروریست ها بود. این مقر به تونلی به طول 160 متر وصل بود که از حرستا در منطقه جوبر تا ساختمان استانداری و گارگاه الیمیز در ریف دمشق ادامه داشت.

در حالی که درگیری های ارتش سوریه با تروریست ها در چند محور در غوطه شرقی تشدید شده است، منازعات گروههای مسلح موسوم به جیش الاسلام و جیش الامه بر سر مناطق تحت نفوذ نیز بیشتر شده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان