شهر رمادی در کنترل کامل ارتش عراق قرار گرفت

شهر رمادی در کنترل کامل ارتش عراق قرار گرفت

خبرگزاری تسنیم: فرماندهی عملیات استان الانبار عراق امروز جمعه از کنترل کامل اوضاع شهر رمادی مرکز این استان در دست نیروهای ارتش و نیروهای مردمی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سرتیپ ستاد قاسم المحمدی فرمانده عملیات الانبار در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت: نیروهای امنیتی اوضع امنیتی در شهر رمادی را در کنترل دارند و نیروهای امنیتی با همراهی عشایر توانستند در 48 ساعت اخیر، 40 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش را به هلاکت برسانند.

وی افزود: نیروهای ارتش و پلیس با کمک نیروهای عشایر اوضاع امنیتی را به طور کامل در همه بخش‌ها و مسیرها تحت کنترل دارند.

آزاد سازی برخی مناطق در استان صلاح الدین عراق

«سومریه نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش داد: «نیروهای ارتش و پلیس به همراه نیروهای بسیج مردمی توانستند در جریان عملیاتی نظامی علیه گروه تروریستی که به کشته شدن حدود 20 تروریست منجر شد، مناطق "الجمعیه" و "الزور" واقع در غرب ناحیه "یثرب" (80 کیلومتری جنوب تکریت) را آزاد کنند.»

یگان موسوم به الفرقه الذهبیه (یگاه طلایی) ارتش عراق پس از یک عملیات گسترده، کنترل خود را بر خیابانی که بیمارستان «التعلیمی» و فرودگاه «تلعفر» در این شهر را به هم وصل می‌کند، تثبیت کردند. این عملیات منجر به قطع شدن راه امداد و کمک‌رسانی به عناصر مسلح داعش شد.

نیروهای پیشمرگه کُرد نیز از 3 محور در روستای «سهلج» نزدیک سد «الموصل» در شمال غرب موصل به نیروهای مسلح این گروه تروریستی حمله کردند.

در استان الانبار نیز، فرماندهی نیروهای اضطراری در ناحیه البغدادی اعلام کرد: نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروهای قبیله «العبید» روستاهای «جزیره البغدادی» و «جبه» در غرب این استان را از اشغال گروه داعش آزاد کردند و ده‌ها داعشی را به هلاکت رساندند. درگیری‌هایی نیز در اطراف ناحیه البغدادی بین نیروهای امنیتی و عناصر مسلح داعش در جریان است.

در استان صلاح‌الدین نیز ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای بسیج مردمی در حال انجام عملیات‌هایی در 2 زاویه جنوب و شرق این استان با هدف پاکسازی اطراف شهرستان‌های «بلد» و «الضلوعیه» هستند. جنگنده‌های ارتش نیز پایگاه‌های عناصر مسلح را در برخی مناطق در جنوب شرق تکریت هدف قرار داد‌ه‌اند.

رسانه‌های خبری عراقی از کشته شدن 23 عنصر مسلح داعش در درگیری‌های یثرب خبر داده‌اند. والی داعش در این ناحیه معروف به «ابوسفیان السعودی» نیز در این درگیری‌ها به هلاکت رسید.

دستاوردهای ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی علیه داعش در استان‌های مختلف بویژه استان صلاح‌الدین چشمگیر است.

حاکم داعش در موصل عراق کشته شد

سرتیپ واثق الحمدانی از مقامات ارتش عراق به شبکه تلویزیونی "سی ان ان" آمریکا گفت که سعدی الجبوری حاکم داعش در موصل در حمله هوایی به روستای زویه در منطقه القیاره در 30 کیلومتری جنوب موصل به هلاکت رسید.

این امر درحالی است که نیروهای پیشمرگه کرد با حمایت جنگنده های ائتلاف ضد داعش به بزرگترین عملیات خود در شمال عراق ادامه می دهند که باعث شکست محاصره داعش علیه کوه سنجار شد. این ائتلاف از کشته شدن سه فرمانده بلندپایه داعش خبر داد.

در همین حال، یک منبع محلی در استان نینوای عراق امروز جمعه گفت: دهها نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در حمله هوایی ائتلاف به مناطق غربی این استان به هلاکت رسیدند.

پایگاه خبری العهد نیز گزارش داد: یک عامل انتحاری با حمله به مرکز امنیتی نیروهای پیشمرگه کرد در ناحیه الکویر در جنوب شرقی موصل، یک عنصر امنیتی را کشته و یک نفر دیگر را زخمی کرد.

یک منبع امنیتی عراقی در استان دیالی نیز گفت: گروه داعش یکی از فرماندهان و معاونش را به خاطر شکست در به اصطلاح "غزوه الجزیره" در نزدیک منطقه المقدادیه در شمال شرقی شهر بعقوبه اعدام کرد.

فرماندار منطقه المقدادیه پنجشنبه شب از کشته شدن پنج عنصر داعش در جریان خنثی سازی حمله به یک مرکز ایست و مشترک نیروهای امنیتی عراق در شمال این منطقه خبر داده بود.

در همین حال، وزارت دفاع عراق از کشته شدن شش عنصر گروه تروریستی داعش و انهدام دو مخفیگاه آنها در نزدیک پل الموظفین در شرق شهر فلوجه عراق خبر داد.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق نیز گفت: چهار فرمانده بارز گروه داعش نیز در حمله هوایی ارتش عراق به خانه ای در ناحیه الصینیه در غرب منطقه بیجی به هلاکت رسیدند.

درهمین حال، مثنی التمیمی رئیس شورای استان دیالی از زخمی شدن پنج غیرنظامی در نتیجه اصابت چهار گلوله خمپاره به شرق منطقه المقدادیه خبر داد.

جنگنده های ارتش عراق نیز با حمله به مراکز تجمع عناصر گروه تروریستی داعش در مرکز منطقه بیجی و محله صنعتی جنوب این منطقه، دهها نفر از افراد مسلح را کشته یا زخمی کردند.

یک منبع امنیتی عراقی نیز گفت که منطقه تکریت و محله القادسیه در شمال شهر تکریت شاهد حملات راکتی به محل های استقرار عناصر داعش بود.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین نیز گفت: والی گروه داعش در ناحیه یثرب به نام ابوسفیان السعودی در عملیاتی نظامی در جنوب تکریت به هلاکت رسید.

یک منبع در فرماندهی عملیات سامرا نیز از هلاکت 23 نفر از عناصر گروه داعش از جمله شماری از سرکردکان این گروه در عملیات پاکسازی منطقه یثرب در جنوب تکریت خبر داد. دهها نفر دیگر از عناصر داعش نیز زخمی شدند که داعش اکثر آنها را با خودروهای غیرنظامی به موصل منتقل کرد.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین نیز گفت: جنگنده های سوخوی ارتش عراق کار بمباران مواضع داعش در جنوب تکریت را آغاز کردند و درمقابل نیز عناصر داعش فرار از منطقه را در دستور کار خود قرار دادند.

در همین حال، ارتش عراق امروز جمعه حمله داعش به سد حدیثه در غرب استان الانبار را خنثی کرد.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز به نقل از تحسین ابراهیم سخنگوی وزارت دفاع عراق گفت: ارتش و نیروهای مردمی و عشایر توانستند حمله عناصر داعش را خنثی و خسارت زیادی به آنها وارد کرده و مقادیری از تجهیزات این گروه را منهدم کنند.

هلاکت 60 تروریست در نزدیکی شهر هیت

منابع نظامی عراق همچنین از هلاکت 60 نفر از نیروهای گروه تروریستی داعش در نزدیک شهر هیت در استان صلاح الدین خبر دادند.

منابع خبری با اعلام این خبر افزودند: نیروهای ارتش همراه با نیروهای مردمی به عملیات گسترده خود برای آزاد کردن روستاهای پیرامون شهر بلد و شهر الضلوعیه در جنوب استان صلاح الدین ادامه می دهند.

آنها در همین چارچوب 60 عضو گروه تروریستی داعش را در نزدیک شهر هیت به هلاکت رساندند که در بین آنها شماری تبعه افغان و دو تبعه سعودی و اتباع سوری وجود داشتند.

همچنین منهل الجواری مسئول نظامی گروه تروریستی داعش نیز در منطقه بیجی به هلاکت رسید.

منابع رسانه ای همچنین از هلاکت دو تروریست به نام های عدنان ناهی الحشماوی به اصطلاح والی یثرب و حسام الحشماوی دستیارانش خبر داد.

مسئول نظامی گروه داعش در یثرب به نام داود سلوم الحشماوی نیز به همراه فلاح حسن حمود مسئول یکی از گردانهای تروریست ها نیز به هلاکت رسیدند.

یک ستون نظامی نظامی داعش نیز در حمله هوایی ارتش عراق منهدم و همه افراد مسلح آن کشته شدند.

انتهای پیام/ر

اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان