دولت مصر دامنه منطقه حائل با غزه را گسترش می‌دهد

دولت مصر دامنه منطقه حائل با غزه را گسترش می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: دولت مصر اعلام کرد، قصد دارد منطقه حائلی را که ارتش در طول مرزهای مشترک با نوار غزه ایجاد کرده است، از ۵۰۰ متر به یک کیلومتر گسترش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت مصر اعلام کرده است قصد دارد منطقه حائلی را که ارتش در طول مرزهای مشترک با نوار غزه ایجاد کرده است، از 500 متر به یک کیلومتر گسترش دهد.

بر اساس این گزارش، در اوایل ماه اکتبر چند روز پس از کشته شدن 30 سرباز مصری در جریان عملیاتی تروریستی در شمال شبه جزیره سینا، ارتش اقدام به تخریب منازل مسکونی نزدیک مرز با نوار غزه کرد.

ایجاد منطقه حائل از تدابیر امنیتی اخیر ارتش مصر در راستای مبارزه با گروه‌های تروریستی عنوان شده است که از زمان سرنگونی «محمد مرسی» رئیس‌جمهور عزل شده مصر در ژوئیه 2013، حملات علیه نیروهای امنیتی این کشور را افزایش داده‌اند.

دولت مصر معتقد است ایجاد منطقه حائل به طول 5/13 کیلومتر امکان نظارت بهتر بر منطقه مرزی با نوار غزه و نیز جلوگیری از انتقال سلاح و عناصر مسلح از طریق تونل‌ها را فراهم خواهد کرد. این طرح ارتش مصر منجر به تخریب بیش از 800 منزل مسکونی و کوچ بیش از 1100 خانوار خواهد شد.

«عبدالفتاح حرحور» فرماندار شمال سینا با اعلام این‌که توسعه منطقه حائل هفته آینده آغاز خواهد شد، گفت: «با تعدادی از خانواده‌های این منطقه که باید منازل خود را ترک کنند دیدار کردم و از آنان خواستم روز چهارشنبه برای تعیین میزان خسارت به مقر فرمانداری این استان مراجعه کنند.»

سازمان عفو بین‌الملل در نوامبر گذشته اقدام ارتش مصر را در تخریب منازل محکوم کرد و خواستار پایان دادن به این روند شد.

شمال سینا، تقریبا روزانه شاهد حملاتی علیه نیروهای امنیتی مصر است.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان