آمریکا در صدد تسریع روند آموزش نیروهای عراقی است

آمریکا در صدد تسریع روند آموزش نیروهای عراقی است

خبرگزاری تسنیم: آمریکا تلاش دارد هر شش هفته، پنج هزار نیروی عراقی را آموزش دهد و آنان را از نظر رزمی به سطحی برساند که بتوانند مناطق تحت اشغال داعش را بازپس بگیرند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه رای الیوم، آمریکا در چارچوب ائتلاف علیه داعش تلاش دارد با تسریع روند آموزش نیروهای عراقی هر شش یا هشت هفته پنج هزار نیرو را به گونه ای آموزش دهد که از قابلیت بازپس گیری مناطق تحت اشغال داعش برخوردار شوند.

نیروهای آمریایی در چند روز گذشته آموزش نیروهای عراقی را آغاز کردند و این آموزش ها در چارچوب مرحله نخست برنامه‌ای است که به تدریج گسترش یافته و پنج پایگاه نظامی در عراق را شامل خواهد شد که یکی از این پایگاه‌ها در اقلیم کردستان واقع در شمال این کشور قرار دارد.

سرتیپ دانا بیتارد در ارتش آمریکا که در پایگاه نظامی تاجی در شمال بغداد که نیروهای عراقی در آنجا آموزش می بییند، مستقر است، گفت که عملیات مرحله نخست آموزش نیمه فوریه آینده پایان خواهد یافت و هر شش یا هشت هفته پنج هزار نیرو آموزش خواهند دید.

به گفته او محور آموزش نیروهای عراقی اصول اولیه ضد حمله است و مهم این است که نیروهای رزمی و توانمند آموزش داده شوند.

مربیان نظامی و مشاوران آمریکایی در حالی به عراق بازگشته اند که پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق در سال 2011 فقط یک تیپ کوچک تحت نظارت سفارت این کشور در بغداد همچنان در خاک عراق باقی ماند.

در آن زمان واشنگتن با دولت مرکزی عراق در مورد استقرار تعداد بیشتری نیروی آمریکایی  گفت وگو کرد اما به دلیل پافشاری باراک  اوباما بر برخورداری سربازان آمریکایی از مصونیت  و مخالفت بغداد بان این درخواست، افزایش نیروهای آمریکایی در عراق تحقق نیافت.

اکنون یکصد و 80 سرباز آمریکایی در پایگاه نظامی تاجی مستقر هستند و به گفته یک افسر آمریکایی احتمال می رود تعداد آنان به 800 نفر افزایش یابد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان