سازمان ملل: اسناد پیوستن فلسطین به دادگاه بین‌المللی کیفری در دست بررسی است

سازمان ملل: اسناد پیوستن فلسطین به دادگاه بین‌المللی کیفری در دست بررسی است

خبرگزاری تسنیم: سازمان ملل متحد، روز جمعه اعلام کرد اسناد پیوستن فلسطین به دادگاه بین‌المللی کیفری و تعدادی از کنوانسیون‌های دیگر که به این سازمان ارائه شده، در دست بررسی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آلمان، سازمان ملل متحد، دیروز اعلام کرد مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطینی اسناد پیوستن به دادگاه بین‌المللی کیفری و چند کنوانسیون دیگر را ارائه داده‌اند.

سازمان ملل متحد افزود این اسناد الان در حال بررسی است تا اقدامات مناسب بعدی درخصوص آنها اتخاذ شود.

این اسناد، عصر پنجشنبه گذشته به «جیمز راولی» معاون هماهنگ کننده ویژه طرح صلح در خاورمیانه تحویل داده شد.

این اقدام پس از امضای 20 سند معاهده بین‌المللی- از جمله توافقنامه رم که به تشکیل دادگاه کیفری بین‌المللی منجرشد- توسط «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صورت گرفت.

محمود عباس این اسناد را پس از یک روز از شکست طرح این تشکیلات در شورای امنیت درباره تشکیل کشور مستقل فلسطین در اراضی اشغالی 1967، امضا کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل با «ریاکارانه» خواندن این اقدام فلسطینی‌ها، از دادگاه بین‌المللی کیفری که مقر آن در لاهه است، خواسته این درخواست را رد کند.

براساس این گزارش، دیوان بین‌المللی کیفری برای محاکمه افراد به اتهام جنایات جنگی از اختیارات قانونی برخوردار است. این در حالی است که مقامات اسرائیلی همواره به قتل‌عام فلسطینیان متهم می‌شوند.

اسرائیل از سال 2008، 3 بار به نوار غزه حمله کرده است. در آخرین حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال 2014، بیش از 2140 فلسطینی شهید و هزاران خانه نیز ویران شدند.

فلسطین اکتبر 2014  در دیوان بین‌المللی کیفری به عنوان عضو ناظر پذیرفته شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان