۳۰ میلیون شاخه گل نرگس از مزارع بهبهان برداشت می‌شود

30 میلیون شاخه گل نرگس از مزارع بهبهان برداشت می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس جهاد کشاورزی بهبهان گفت: در ۱۵۰ هکتار از اراضی بهبهان گل نرگس کاشت می‌شود و بنا بر پیش بینی‌هایی که انجام دادیم امسال ۳۰ میلیون شاخه گل نرگس از زمین‌های این شهرستان برداشت می‌شود.

سید محمد ابراهیم حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: فصل برداشت گل نرگس از اراضی بهبهان از اوایل دی ماه آغاز شده و تا اواسط بهمن ماه امسال ادامه دارد.

وی افزود: در 150 هکتار از اراضی بهبهان گل نرگس کاشت می‌شود و بنا بر پیش بینی‌هایی که انجام دادیم امسال 30 میلیون شاخه گل نرگس از زمین‌های این شهرستان برداشت می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی بهبهان گفت:: گل نرگس بهبهان از نظر عطر و ماندگاری با اراضی گل نرگس کشور فرق می‌کند. همچنین خواستگاه گل نرگس شهرستان بهبهان است.

وی بیان کرد: پرونده ثبت ملی گل نرگس که از سال گذشته برای طرح در شورای ثبت تدوین و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ارسال ‌شده بود که 28 آبان ماه امسال ثبت ملی شد.

حسینی عنوان کرد: هشت هزار شاخه نخست برداشت ‌شده از مزارع نرگس بهبهان به ساحت علی ابن موسی‌الرضا (ع) اهدا می‌شود که برنامه‌ای سراسر معنوی است.

تصریح کرد: اگر وضعیت حمل و نقل و صنایع جانبی در بهبهان بهبود یابد می‌توان صادرات گل نرگس را افزایش داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon