کشف سلاح های ترکیه متعلق به داعش در عراق

کشف سلاح های ترکیه متعلق به داعش در عراق

خبرگزاری تسنیم: منابع امنیتی عراقی از کشف سلاح های ساخت ترکیه که متعلق به گروه تروریستی داعش است، خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، فرمانده "گردانهای عراق" در نیروهای بسیج مردمی این کشور از کشف سلاح های ساخت ترکیه خبر داد که در اختیار گروه تروریستی داعش بود.

محمد نوماس الفرطوسی گفت که نیروهایش یک مخفیگاه سلاح‌های ساخت ترکیه را در یکی از خانه های خیابان المحیط در منطقه بلد کشف کردند.

وی افزود: این مخفیگاه سلاح حاوی بیش از 120 قبضه تفنگ با آرم پرچم ترکیه به همراه 23 بمب دست ساز بود که عناصر مسلح داعش از آنها برای حمله به نیروهای امنیتی و نیروهای بسیج مردمی عراق استفاده می کردند.

پیش از این منابع رسانه‌های و مسؤولان و شخصیت های احزاب مخالف از کمک تسلیحاتی دولت در ترکیه به گروه تروریستی داعش و آموزش نیروهای این گروه و درمان زخمی های داعش در بیمارستانهای ترکیه پرده برداشته بودند.

ترکیه همچنین گذرگاه ورود عناصر مسلح و تندرو به کشورهای سوریه و عراق به شمار می رود.

هلاکت 36 داعشی در شمال بغداد

نیروهای مسلح عراق 36 تروریست را در شمال بغداد کشته و بیش از 200 بمب را در شهر فلوجه خنثی کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، فرماندهی عملیات بغداد از انهدام سه مقر عناصر مسلح گروه داعش در منطقه الطارمیه و بازداشت فردی خبر داد که به وابستگی خود به آنچه داعش "ولایت شمال بغداد" خود می خواند، اعترف کرد.

نبرد شدید ارتش و داعش در رمادی

درگیری های شدیدی نیز بین نیروهای امنیتی عراق و عشایر با عناصر گروه داعش در اطراف منطقه الرطبه در غرب شهر رمادی در استان الانبار روی داد. این درگیریها همزمان با حمله هوایی ائتلاف ضد داعش به مواضع این گروه بود.

هلاکت 36 تروریست در شمال بغداد

سرلشکر ستاد عبدالامیر الشمری فرمانده عملیات بغداد نیز از هلاکت 36 تروریست و انهدام سه خودرو و تسلیحات آنها در دومین روز عملیات امنیتی در منطقه النباعی در شمال بغداد خبر داد.

وی افزود: در این عملیات که از روز دوشنبه آغاز شده است، 36 تروریست کشته شدند که 10نفر از آنها در حملات هوایی کشته شدند. سه دستگاه خودرو، یک توپ و دو تیربار نیز منهدم شد.

الشمری گفت: در این عملیات سه خانه بمبگذاری شده نیز پاکسازی شد.

زخمی شدن ابوبکر البغدادی

یک منبع محلی در استان نینوا در گفت وگو با شبکه تلویزیونی السومریه نیوز از وجود خبرهایی مبنی بر زخمی شدن ابوبکر البغدادی سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش و شماری از سران این گروه در حمله هوایی ائتلاف ضد داعش به جنوب شرقی شهر موصل سخن گفت.

السومریه نیوز به نقل از این منبع بدون ذکر نام افزود: جنگنده های ائتلاف سه شنبه شب یک محل تجمع داعش را در ناحیه السلامیه در جنوب شرقی شهر موصل هدف قرار دادند. در این تجمع ابوبکر البغدادی و شماری از سران بارز او حضور داشتند.

وی افزود: خبرها حاکی است که البغدادی و شماری از سران بارزش داعش در اثر این حملات هوایی زخمی شده‌اند.

خنثی سازی 200 بمب در شرق فلوجه

یک منبع در فرماندهی عملیات الانبار نیز از خنثی سازی 200 بمب و انفجار تحت کنترل دهها بمب دیگر در شرق شهر فلوجه خبر داد.

وی گفت: نیروهای واکنش سریع با همکاری سایر بخش ها توانستند در ساعت گذشته 200 بمب کارگذاشته شده در منطقه الحراریات و کارخانه ها در شرق شهر فلوجه را خنثی کنند.

این منبع گفت: دهها بمب از طریق کنترل از راه دور منفجر شد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان