برای حل مشکلات اقتصادی برنامه یک‌ماهه، سه‌ماهه، یک‌ساله و چهارساله دارم

برای حل مشکلات اقتصادی برنامه یک‌ماهه، سه‌ماهه، یک‌ساله و چهارساله دارم

خبرگزاری تسنیم: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مردم در همان ۲ ماه اول آثار کارهای انجام‌شده را می‌بینند، گفت: برای از پیشِ‌روی برداشتن مشکلات اقتصادی برنامه یک‌ماهه، ۳ماهه، یک‌ساله و ۴ساله در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به اصفهان، حجت‌الاسلام حسن روحانی در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله سید جلال‌الدین طاهری اصفهانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه "بنده انسان خوش‌بینی نیستم و همیشه واقع‌بین بوده و هستم"، گفت: به‌اعتقاد من در دولت تدبیر و امید و در همان 2 ماه اول مردم آثار کارهای انجام شده را هم در تورم و هم در بیکاری خواهند دید.

روحانی با بیان اینکه تأکید وی در استفاده از کارآفرینانی مؤثر برای رونق تولید ملی است، گفت: حتی قبل از آنکه دولت بخواهد مشکل مردم را حل کند، باید این اطمینان را بین آحاد ملت به‌وجود آورد. مسیر، مسیر حل‌شدنی است و رونق حاصل می‌شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ارائه برنامه یک‌ماهه، 3ماهه، یک‌ساله و 4ساله برای از پیشِ‌روی برداشتن مشکلات اقتصادی، افزود: در دولت تدبیر و امید و در همان ماه اول اولین قدم ما بهبود فضای کسب‌وکار خواهد بود که متأسفانه 3 سال است که خاک می‌خورد.

روحانی افزود: ان‌شاءالله مردم شاهد تحول خوبی در همان ماه‌های اولیه دولت تدبیر و امید خواهند بود، چرا که حل معضلات موجود با توجه به برنامه‌ها امکان‌پذیر است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌های جدیدی را در برنامه‌های بین‌المللی خواهد داشت، گفت: متأسفانه ما در شرایط فشار بین‌المللی شاهدیم اجناس وارداتی که به کشور می‌آیند، تا سقف 30 درصد گران می‌شوند و این به‌دلیل شرایط فشار بین‌المللی و تحریم است که اگر ما این معضل را حل کنیم، 30 درصد کالاهای خارجی ارزان‌تر می‌شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تعامل سازنده با دنیا را بر سیاست تقابلی ترجیح می‌دهد، گفت: ما سیاست‌های تعاملی را در دولت‌های سازندگی و اصلاحات تجربه کرده‌ایم و خود بنده هم مسئولیت‌ها و برنامه‌های سیاسی که داشتم، اثرات و تأثیرات آن را حس کرده‌ام.

روحانی در پاسخ به این سؤال که شعارهایی در رابطه با آزادی زندانی‌های سیاسی در حضور وی مطرح شد و دیدگاه وی در این رابطه چیست، گفت: مردم توقع دارند که فضای امنیتی عوض شود. ما باید بسیاری از جوان‌هایی را که پرونده دارند و گرفتار و زندانی هستند حل کنیم و نیازی به ادامه این کار نیست.

وی بر همین اساس اضافه کرد: اگر با جوان‌ها بنشینیم و با صحبت آنها را قانع کنیم، مشکل حل خواهد شد، چرا که آنها جوانان همین مرزوبوم و دوستدار کشور هستند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حساب کسانی که مغرض و مخالف نظام هستند، با جوان‌های خوش‌نام متفاوت است، افزود: باید با کسانی که جوانی خود را برای انقلاب و مردم و عزت ایران گذاشتند کار کنیم؛ بنابراین معتقدم که فضا باید تغییر کند و وقتی فضا تغییر کند، خود به خود نیز بسیاری از مسائل حل و فصل خواهد شد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon