پرداخت زکات در شیراز ۱۱ درصد رشد داشته است


پرداخت زکات در شیراز 11 درصد رشد داشته است

خبرگزاری تسنیم: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیراز گفت: پرداخت زکات در شهرستان شیراز در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۱۳۹۲ نزدیک به ۱۱ درصد رشد داشته است و کشاورزان و خیران شیرازی در این زمینه مقام نخست کشور را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیراز، مرآت رسولی بابیان اینکه پرداخت زکات در شهرستان شیراز در سال 1393 نسبت به سال 1392 نزدیک به 11 درصد رشد داشته است اظهار داشت: روستائیان، کشاورزان و خیران شهرستان شیراز در سال 93 بیش از 42 میلیارد ریال زکات برای کمک به نیازمندان جمع‌آوری و به این نهاد اهدا کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته  توسط یک هزار و 500 نفر زکات‌دهنده نیکوکار مبلغ 42 میلیارد و 885 میلیون و 513 هزار ریال جمع‌آوری و برای کمک به نیازمندان به کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیراز هدیه شد افزود: کشاورزان و خیران شهرستان شیراز عنوان مقام نخست این امر خداپسندانه را به خود اختصاص دادند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: از این مبلغ بیش از 6 میلیارد و 861  میلیون ریال زکات واجب خالص و بیش از 36 میلیارد ریال زکات مستحبی بوده است.

رسولی بابیان اینکه در راستای جمع‌آوری زکات در شهرستان شیراز 140 رابط افتخاری و عامل زکات در روستاها و دهستان‌ها و 35 نفر روحانی مبلغ همکاری داشتند تصریح کرد: نشر و تبلیغ زکات به‌عنوان واجب فراموش‌شده در جامعه اسلامی ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان شیراز 164 روستا دارد که 100 روستای آن دارای اقلام مشمول زکات هستند بیان کرد: مصارف زکات علاوه بر کمک به ازدواج، اشتغال، تحصیل، پوشاک، اطعام، مسکن و درمان نیازمندان در زمینه ساخت مدرسه، مسجد، حسینیه و غیره در محل جغرافیایی زکات‌دهندگان نیز هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon