رشد ۱۵ درصدی صادرات غیرنفتی استان گلستان


رشد 15 درصدی صادرات غیرنفتی استان گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: ارزش صادرات غیر نفتی استان در ۴ ماه نخست امسال با ۱۵ درصد افزایش به ۱۰۴ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی صنعت ،معدن و تجارت گلستان، حسینقلی قوانلو ارزش صادرات غیر نفتی استان در 4 ماهه امسال را 104 میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت : با وجود رشد منفی صادرات کشور در این مدت، استان از رشد 15 درصدی در صادرات غیرنفتی برخوردار بوده و از این لحاظ رتبه پنجم کشور را دارد.

وی درباره عملکرد سال گذشته و 4 ماه نخست سالجاری سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان افزود: این سازمان در سال گذشته 100 پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری یک‌هزار و 520 میلیارد ریال بخش خصوصی و اشتغالزایی یک‌هزار و 540 نفر صادر کرد که این حجم سرمایه‌گذاری از کل اعتبار یک‌هزار و 300 میلیارد ریالی بخش عمرانی استان در این سال بیشتر بوده است.

وی افزود : در سال گذشته 336 جواز تاسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 11 هزار و 170 میلیارد ریال و اشتغالزایی 5 هزار و 100 نفر صادر شده که در مقایسه با سال قبل آن 17 درصد رشد داشته است.

قوانلو گفت : استان گلستان از لحاظ صدور پروانه بهره‌برداری در سال 93 با 17 درصد رشد در مقایسه با سال قبل رتبه 17 کشور و از لحاظ جوازهای تاسیس صادر شده نیز رتبه 22 کشور را دارد.

به گفته وی استان گلستان در سال 93 در مجموع 367 میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته که 30 درصد نسبت به سال قبل آن رشد داشته است.

قوانلو از برگزاری همایش توسعه صنایع متالوژی ،پیگیری تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری – صنعتی اینچه برون در مجلس شورای اسلامی ،پیگیری اجرایی شدن 2 کارخانه بزرگ فولاد و جی پی تی و اجرایی کردن قانون رفع موانع تولید در استان گلستان به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های امسال سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان اعلام کرد.

وی از امضای تفاهمنامه همکاری و سرمایه گذاری مشترک دو استان گلستان و آذربایجان شرقی نیز خبر داد و گفت : بر اساس این تفاهم که از سوی استانداران 2 استان و مسئول اتاق های بازرگانی امضاء شده ،قرار است در صورت موافقت سرمایه‌گذاران آذربایجانی ،خط مونتاژ ماشین آلات کشاورزی و برخی خودروهای سنگین و نیمه سنگین مثل کامیون ،کامیونت ،اتوبوس ، مینی بوس و ون در استان گلستان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon