آتش‌سوزی جنگل در استان فارس بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت‌


آتش‌سوزی جنگل در استان فارس بیش از 50 درصد کاهش یافت‌

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به ۱۴۲ فقره آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان در ۵ ماه امسال گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد کاهش داشته است.

مهرزاد بوستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به کاهش آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان فارس هم در تعداد و هم در سطح اظهار داشت: کل آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان فارس در هزار و 640 هکتار و در 142 فقره رخ داده بود که نسبت به مدت مشابه کاهش چشمگیر داشته است.

وی گفت: میزان آتش‌سوزی در سال گذشته در مدت مشابه  8 هزار و 600 هکتار و 274 فقره بوده ‌که امسال با افزایش قرقبانان و مشارکت‌های مردمی کاهش داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به اینکه عمده آتش‌سوزی‌ها در استان فارس تا آبان‌ ماه ادامه دارد، افزود: با ادامه روند پیشگیری‌های انجام شده روند کاهش آتش‌سوزی تا پایان آبان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: به‌دلیل شرایط آب وهوایی استان فارس با شروع فصل پاییز خشکی هوا کاهش یافته و به‌همین دلیل آتش‌سوزی نیز کاهش می‌یابد.

بوستانی خاطرنشان کرد: هیچ یک از آتش‌سوزی‌ها در محدوده طرح‌های جنگل‌کاری نبوده است و این مناطق که عمدتا در اطراف شیراز و شهرستان ارسنجان بوده تحت حفاظت قرار دارند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon