برجام در قالب یک طرح در کمیسیون ویژه "تایید مشروط" می‌شود + جزئیات

برجام در قالب یک طرح در کمیسیون ویژه "تایید مشروط" می‌شود + جزئیات

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام ابعاد و جزئیات گزارش نهایی این کمیسیون در مورد بررسی برجام را تشریح کرد.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی متن جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 5+1 در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، تصمیم کمیسیون ویژه برجام در مورد نحوه جمع‌بندی گزارش نهایی کمیسیون در مورد متن برجام را تشریح و تاکید کرد: از آنجا که کمیسیون برجام یک کمیسیون ویژه است طبق آئین‌نامه باید نتیجه بررسی‌ها خود را در قالب یک گزارش به صحن علنی ارائه دهد.

وی در مورد چارچوب این گزارش گفت: گزارش کمیسیون قطعا دارای 3 بخش مقدمه‌، محتوا و پیشنهادات کمیسیون برجام است.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام ادامه داد: در این گزارش پس از مقدمه، محتوای برجام به صورت موضوعی بررسی می‌شود، یعنی بررسی محتوا به تفکیک موضوعات سیاسی، دفاعی- امنیتی، حقوقی، اقتصادی و فنی- تخصصی خواهد بود.

" پس از بخش بررسی محتوا، نقاط ضعف و قوت برجام یا فرصت‌ها و تهدیدهای هرکدام از بخش‌ها در گزارش بیان می‌شود و در نهایت نیز پیشنهادات هر کمیته در ارتباط با آن موضوع ارائه می‌شود".

نقوی حسینی تصریح کرد: بحثی که اکنون وجود دارد، این است که در بخش پیشنهادات، پیشنهاد تهیه طرحی مطرح شود که در آن طرح چارچوب‌های مبتنی بر خطوط قرمز نظام در اجرای برجام مدنظر قرار بگیرد، بنابراین ما نه برجام را تایید می‌کنیم و نه رد می‌کنیم. بلکه در قالب یک طرح متن برجام را تایید مشروط می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی درمورد محتوای طرح گفت: هنوز در مورد متن این طرح صحبت نشده و تنها در مورد نقشه راه صحبت کردیم.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام در پایان اضافه کرد: تلاش کمیسیون این است که گزارش خود را در هفته بعدی آماده و به صحن تقدیم کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon