امروز طلب گندمکاران خراسان شمالی پرداخت می شود

امروز طلب گندمکاران خراسان شمالی پرداخت می شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل شرکت غله و بازرگانی خراسان شمالی گفت: با تدابیر و پیگیری های انجام شده، اعتبار خوبی برای پرداخت وجوه گندمکاران تامین شده و از امروز به حساب کشاورزان واریز می شود.

ابراهیم سهرابی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهارکرد: تاخیر ایجاد شده در پرداخت وجوه گندم خریداری شده از کشاورزان که در یک ماه پیش ایجاد شد، مشکل کشوری است و با تدابیری که اندیشه شده، دیروز مبلغی برای پرداخت وجوه گندم تامین شد، امروز نیز قرار است مبلغی به حسابی کشاورزان به شرکت غله اعلام کرده اند واریز شود.

وی تصریح کرد: البته مبلغ خوبی نیز در این زمینه تامین شده که فردا به حساب گندمکاران استان واریز می شود.

570 میلیارد ریال واریزشده،90 میلیارد ریال بدهکاریم

مدیرکل شرکت غله و بازرگانی خراسان شمالیدرباره بدهی های این شرکت به گندمکاران اظهار کرد: هم اکنون570 میلیارد ریال بابت خرید محصول گندمکاران خراسان شمالی به حسابشان واریز شده و گندمکاران استان90 میلیارد ریال از این شرکت طلب دارند.

سهرابی گفت: تاکنون 107 هزار تن از گندم تولیدی کشاورزان خراسان شمالی توسط بخش خصوصی و نیز مراکز خرید شرکت غله خرید شده است.

امسال گندم کشاورزان با افت "چهار-دو"، به قیمت هشت هزار ریال به صورت تضمینی خرید شد البته به گفته مدیرکل شرکت غله و بازرگانی خراسان شمالی این نرخ برای گندم های با افت کمتر تا هشت هزار و 300 ریال نیز می رسد.

دست دلالان گندم کوتاه شد

سهرابی با اشاره به اینکه پارسال بخش زیادی از گندم تولیدی خراسان شمالی به این شرکت عرضه نشد گفت: امسال خروج گندم از استان ممنوع شد و در این راستا، نظارت ها و بازرسی ها توسط سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تشدید شد.

وی افزود: امسال قیمت خرید تضمینی گندم بالاتر از جو بود و گندم کاران نیز رغبتی بیشتری به فروش محصول خود به مراکز شرکت غله داشتند به طوری که میزان خرید گندم امسال پنج برابر شده است.

وی اظهار کرد: اعطای مشوق به گندم کارانی که محصول خود را به قیمت تضمینی به کارخانه های دولتی می فروختند نیز از مصوبات شورای هماهنگی خرید گندم استان بود که منجر به افزایش رغبت کشاورزان به عرضه محصول خود به کارخانه ها و نیز کوتاه شدن دست دلالان شد.

سهرابی تصریح کرد: کشاورزان به ازای عرضه هر تن گندم تولیدی خود به کارخانه های دولتی، یک کیلو کود به قیمت روز دریافت می کنند.

نتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon