الشباب مدعی حفظ مواضع خود در نایروبی شد

الشباب مدعی حفظ مواضع خود در نایروبی شد

خبرگزاری تسنیم: گروه تروریستی الشباب در حالی مدعی شد که شبه‌نظامیان وابسته به این گروه مواضع خود را در یک مرکز تجاری نایروبی حفظ کرده‌اند که پیش تر مقامات کنیا از پایان یافتن این گروگان‌گیری خبر داده بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العربیه، گروه افراطی الشباب مدعی شد که شبه‌نظامیان وابسته به این گروه هنوز مواضع خود در مرکز تجاری "وست‌گیت" را حفظ کرده‌اند.

ادعای این گروه در حالی مطرح می‌شود که «ژوزف اوله لنکو» وزیر کشور کنیا به خبرنگاران گفت:« ما فکر می‌کنیم عملیات به زودی خاتمه یابد، همه طبقه‌های ساختمان تحت کنترل است و تروریست ها با فرار در حال مخفی شدن در بعضی فروشگاه ها هستند، اما دیگر اتاقی برای گریختن وجود ندارد.»

وی تأکید کرد که بیشتر گروگان ها آزاد شده اند اما به تعداد آنها اشاره ای نکرد. 

در حالی که مقامات کنیا آمار کشته شدگان درگیری ها در مرکز تجاری «وست گیت» در نایروبی را 62 نفر اعلام کرده اند، صلیب سرخ کنیا شمار کشته شدگان را 63 نفر و شمار زخمی ها را حدود 200 نفر عنوان کرده است. در این درگیری 2 نفر از افراد الشباب نیز کشته شده اند.

از سوی دیگر، «ژولیوس کارانگی» فرمانده نظامیان کنیا خاطرنشان کرد، حمله کنندگان به مرکز خرید «وست گیت» دارای ملیت های مختلفی، از جمله سومالیایی هستند.

وی درخصوص شایعاتی پیرامون مشارکت چند زن در عملیات تروریستی یاد شده، گفت:« هیچ زنی در میان شورشیان مسلح نبوده است، تنها برخی از آنها با لباس زنانه وارد مرکز خرید شده بودند.»

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت