۲۰۹میلیون دلار صادرات برای خراسان شمالی یک موفقیت است

209میلیون دلار صادرات برای خراسان شمالی یک موفقیت است

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی گفت: افزایش صادرات خراسان شمالی در سال ۸۴ از مبلغ ۲۷ میلیون دلار به مبلغ ۲۰۹ میلیون دلار در امسال یک موفقیت بزرگ برای این استان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد،حسن قلی زاده در همایش روز صادرات در خراسان شمالی اظهار کرد: در دنیای رقابت باید فرآیندها به گونه ای ترسیم شود که با نشان دادن تجربیات و استفاده از پتانسیل ها حرفی برای گرفتن وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید این آهنگ با توجه به چشم انداز اقتصادی روند رو به رشد خود را طی کند تا به رشد وتعالی در اقتصاد برسیم.

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: مسئولان کشوری در تصمیم سازی های خود، نگاه ویژه ای به خراسان شمالی داشته باشند.

قلی زاده در بخشی از سخنان خود به مصوبات سفر رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: از 200 مصوبه سفر رهبر انقلاب، 65 مصوبه آن اقتصادی بوده و از چهار هزار میلیارد تومان، یک هزار و 700 میلیارد تومان آن به بخش عمرانی اختصاص یافته است.

قلی زاده افزود: از میزان کل اعتبارات سفر پر برکت رهبر انقلاب، دو هزار و 852میلیارد تومان آن برای بخش اقتصادی به تصویب رسیده که نشان دهنده اهمیت بخش اقتصاد است.

صادرکنندگان مشکلات زیادی دارند

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز در این همایش کمبود نقدینگی، کاهش قدرت رقابت پذیری، دشواری تهیه مواد اولیه، صادرات محصولات استان از سایر گمرکات کشور و بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی را از عمده مشکلات صادرکنندگان استان عنوان کرد.

محمد صمدی افزود: صادرات کالا به ارزش 400 میلیون دلار در سال 91 و92،از دستاوردهای فعالان اقتصادی استان در زمینه های صادرات کالا، شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی و انعقاد قراداد با کشورهای همجوار بوده است.

وی از پذیرش هیئت تجاری عراق و چین در ماه آینده و اعزام هیئت تجاری خراسان شمالی به پاکستان خبر داد.
باید صادرات را توسعه داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اظهار کرد: توسعه اقتصادی در گروی رشد صادرات است.

سید ابراهیم حسینی گفت: برای حضور فعال در بازارهای بین المللی باید صادرات ملی تقویت شود تا فرصت های جدیدی در زمینه اشتغال فراهم شود.

وی هدف استکبار جهانی از تحریم ها را ممانعت از حضور فعال کشور جمهوری اسلامی ایران در بازار تجارت جهانی و کاهش درآمدهای نفتی عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی وجود 147 معدن، پتانسیل گردشگری و 383 واحد صنعتی فعال را زمینه مناسبی برای افزایش صادرات غیر نفتی ذکر کرد.

حسینی خواستار تسریع در اجرای پروژه راه آهن گرگان- بجنورد- مشهد شد و تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه مشکل عمده صادرکنندگان خراسان شمالی برطرف می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon