سرما تولید سیب و گلابی خراسان شمالی را کاهش داد

سرما تولید سیب و گلابی خراسان شمالی را کاهش داد

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: سرما، تولید سیب و گلابی در خراسان شمالی را دوهزار تن کاهش داد.

حیدر نامور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار کرد: سطح زیر کشت باغ های سیب و گلابی در خراسان شمالی، سه هزار و 600 هکتار است و سال گذشته، 47 هزار تن از این محصولات برداشت شد.

وی افزود: براساس پیش بینی‌ها امسال، 45 هزار تن سیب و گلابی از باغ های استان خراسان شمالی برداشت می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همچنین پیش بینی می شود امسال 560 تن پسته از سطح یک هزار و 600 هکتار از باغ های زیر کشت این محصول برداشت شود.

وی با بیان اینکه تنها 400 هکتار از باغ های این استان بارور است اظهار کرد: هم اکنون یک هزار و 200 هکتار ازباغ های پسته استان غیر بارور است و بیشترین باغ های پسته نیز در شهرستان اسفراین و جاجرم تولید می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته 450 تن محصول از باغ های پسته خراسان شمالی برداشت شد.

نامور با اشاره به اینکه امسال میزان تولید زیتون در خراسان شمالی40 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: پیش بینی می شود به دلیل افزایش بارورشدن باغ های جدید زیتون ،100 تن زیتون برداشت شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بادام کاران استان نیز امسال دوهزار و 200تن از این محصول را برداشت می کند.

وی با اشاره به تولید و برداشت سه هزار و 200 تن بادام از پنج هزار هکتار باغ استان در سال گذشته، علت کاهش میزان تولید این محصول را سرمازدگی بهاره عنوان کرد.

نامور اضافه کرد: سرمازدگی در باغ های شلیل و هلو نیز سبب کاهش میزان برداشت این محصول از هشت هزار تن در سال قبل به هفت هزار تن در امسال شد.

به گفته مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی یک هزار و 600 هکتار باغ های استان زیر کشت هلو و شلیل است.

وی سطح زیرکشت انار در استان را 480 هکتار عنوان کرد و گفت: تنها 200 هکتار از باغ های انار استان به باروری رسیده است و از این سطح سال 92، یک هزار و  400تن انار برداشت می شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon