برخی از مراکز عرضه گوشت در خراسان شمالی بهداشت را رعایت نمی‌کنند

برخی از مراکز عرضه گوشت در خراسان شمالی بهداشت را رعایت نمی‌کنند

خبرگزاری تسنیم: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی گفت: بهداشت فردی دربرخی از اماکن عرضه گوشت در این استان به صورت کامل رعایت نمی شود .

نادر نیک پرست در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار کرد: رعایت نکردن نکات بهداشتی علاوه بر اینکه سبب آزار شهروندان در مرکز شهر شده سبب بروز برخی بیماری ها نیز می شود.

وی با اشاره به اینکه نکات ریزی در بهداشت فردی وجود داردکه باید برای پیشگیری از بیماری ها رعایت شود افزود: استفاده از دست کش، روپوش و کلاه از جمله مواردی است که باید در اماکن مورد توجه قرار گیرد.

نیک پرست در باره بهداشت محیط اماکن نیز اظهارکرد: پیشرفت های خوبی در تامین بهداشت فضای فیزیکی و محیط اماکن به دست آمده و به طور کلی وضعیت بهداشت در این زمینه خوب ارزیابی می شود.

وی افزود: واحدهای عرضه گوشت مرغ و نیز قصابی ها برای جلوگیری از رها شدن پساب شست و شوی مکان، باید چاه فاضلاب داشته باشند و در صورت مشاهده رهاسازی فاضلاب به محیط بیرون در بازدید ها جریمه های سنگین برای متخلف منظور می شود.

نیک پرست گفت: بهداشت فضای فیزیکی اماکن هر هفته مورد بازدید قرار می گیرد و تاکنون مشکلی گزارش نشده است اما شهروندان می توانند موارد با شماره 1490 مخابره کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی اظهار کرد: قصابی ها ملزم به استفاده از چنگک های استیل بوده و تخته های گوشت نیز باید مرتب به نمک ضدعفونی شود. علاوه بر آن گوشت چرخ کرده نباید به صورت آماده در واحد ها نگهداری شود بلکه باید در حضور مشتری چرخ شود.

نیک پرست در باره بهداشت نگهداری ماهی در واحدهای عرضه نیز گفت: ماهی ها باید در دمای پایین و نیز در ظروف در بسته نگهداری شود و در غیر این صورت تخلف بوده و با عرضه کنندگان برخورد می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon