اتصال راه آهن به دریا اولویت توسعه ریلی فارس است


اتصال راه آهن به دریا اولویت توسعه ریلی فارس است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل راه آهن فارس با اشاره به جذب سرمایه گذاران با هر نوع سلیقه‌ای گفت: اتصال راه آهن فارس به دریا اولویت توسعه ریلی استان به شمار می‌آید.

مهرداد انصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز اظهار کرد: در انتظار زمان مناسب برای دیدار با استاندار فارس هستیم تا در زمان مناسب پیشنهاد و اولویت‌های توسعه خطوط ریلی، اتصال به دریا و ارتباط موثر با صنایع استان فارس را مطرح کنیم.

وی افزود: طرح‌های اقتصادی بزرگی در دست تدوین است که در زمان مناسب اعلام و مورد بهره‌برداری خبری قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه آهن فارس از تجار وصنعتگران استان خواست تا ظرفیت‌های ایجاد شده حمل ونقل ریلی را جدی تلقی کند ومحموله‌های حجیم خود را به لحاظ سود وصرفه اقتصادی به راه‌آهن واگذار کنند.

وی با ابراز تاسف از نوع نگاه مسئولان سازمان میراث فرهنگی فارس افزود: هر‌چند امکانات وخدمات بسیار خوبی برای این امر از سوی راه‌آهن فارس پیشنهاد شد و امکان توقف در مسیرهای گردشگری نیز فراهم بود اما مسئولان سازمان میراث فرهنگی به راحتی از کنار موضوع گذشتند و واگن‌های گردشگری ما به پارگینگ‌ها هدایت شد.

انصاری به فرصت‌های موجود سرمایه گذاری در این بخش اشاره کرد و گفت: ارائه بسته‌های سرمایه گذاری راه آهن به صورت متمرکز از طریق سایت مربوطه در حال انجام است و سرمایه گذاران در رابطه با خرید واگن و یا امور مربوط به تعمیر ونگهداری بین راهی با هر نوع سلیقه‌ای قادر به سرمایه گذاری در این حوزه هستند.

وی افزود: پیش‌بینی بازگشت اصل سرمایه و سود سرمایه گذاری افراد در بسته‌های پیشنهادی به طور کامل لحاظ شده است.

مدیرکل راه‌آهن فارس از صاحبان صنایع استان خواست تا به‌منظور اتصال به خطوط ریلی وک اهش هزینه‌های حمل بار مشارکت لازم را با مسئولان امر داشته باشند تا حمل بار در مبدا با سهولت بیشتری انجام شود.

انصاری بیان کرد: کارخانه‌ها دارای بار حجیم بیش از  600تن مانند پتروشیمی شیراز و یا کارخانه فولاد سلحشوران در این راستا پیشتاز بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سایر کارخانه‌های استان مانند خودروسازی پارس ارتباط مناسبی را با راه‌آهن ایجاد کرده‌اند که در مرحله نخست 230خودرو از مبدا به مقصد مورد نظر حمل شد. 

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon