اعلام نتایج امتحانات نهایی در هفته اول بهمن/فرصت یک هفته‌ای دانش‌آموزان برای اعتراض

اعلام نتایج امتحانات نهایی در هفته اول بهمن/فرصت یک هفته‌ای دانش‌آموزان برای اعتراض

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان یک هفته پس از آخرین امتحان اعلام می‌شود و دانش‌آموزانی که به نمرات خود اعتراض دارند یک هفته فرصت اعتراض دارند.

عبدالرسول عمادی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان چه زمانی اعلام می‌شود؟ اظهار داشت:‌ امتحانات نهایی دانش‌آموزان سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی از 4 دی آغاز شده و تا 24 دی ادامه دارد که نتایج امتحانات یک هفته پس از آخرین امتحان یعنی اواخر دی یا اوایل بهمن اعلام می‌شود.

وی افزود: برگه‌های امتحانی دانش‌آموزان توسط دو نفر تصحیح می‌شود و پس از آن نتیجه نهایی اعلام می‌شود البته دانش‌آموزانی که به نمرات خود اعتراض دارند تا یک هفته پس از اعلام نتایج فرصت اعتراض به نمرات را دارند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان باید اعتراضات خود را به صورت مکتوب به مدیر مدرسه ارائه کنند که مدیر این اعتراض را در اختیار منطقه آموزش و پرورش قرار داده و از آن‌جا به حوزه تصحیح فرستاده شده و یک بار دیگر برگه امتحانی دانش‌‌آموز توسط فردی دیگر تصحیح می‌شود.

عمادی بیان کرد:‌ این امتحانات برای دانش‌آموزان سال سوم متوسطه رشته‌های شاخه نظری شیوه سالی ـــ واحدی(روزانه) و نیمسالی ـــ واحدی(بزرگسالان و داوطلبان آزاد)، سال سوم متوسطه، رشته‌های شاخه فنی و حرفه‌ای و دوره پیش‌دانشگاهی (بزرگسالان و داوطلبان آزاد) است.

به گزارش تسنیم آخرین امتحان دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی با امتحان زبان خارجه ‌سه شنبه 24 دی به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon