توقف انتشار روزنامه اتفاقیه خراسان شمالی به نشانه اعتراض


توقف انتشار روزنامه اتفاقیه خراسان شمالی به نشانه اعتراض

خبرگزاری تسنیم: صاحب امتیاز روزنامه اتفاقیه خراسان شمالی گفت: به دلیل تخلف نهادهای دولتی در توزیع آگهی ها اکثر نشریات ضرر کرده و چنانچه این مشکل تا هفته آینده برطرف نشود از روز ۱۴اردیبهشت به نشانه اعتراض تنها روزنامه بومی خراسان شمالی منتشر نمی شود.

حبیب یزدان‌پناه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهارکرد: با وجود  اینکه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و آئین نامه های ابلاغی دولت، توزیع آگهی‌های دولتی می بایست از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود اما برخی از نهادهای دولتی و نیمه دولتی در این موضوع دخالت کرده و خودسرانه اقدام به توزیع آگهی در برخی نشریات می کنند.

وی تصریح کرد: این تخلف آشکار ادارات سبب شده نشریات بومی همچون روزنامه اتفاقیه، هفته نامه نسیم، هفته نامه ارمغان و هفته نامه سیاحت شرق دچار ضعف اقتصادی شده و در معرض تعطیلی قرار گیرند.

مدیر مسئول روزنامه اتفاقیه افزود: نشریات استانی بارها نسبت به این موضوع اعتراض کرده اند اما راه به جایی نبرده اند و چنانچه این روال ادامه یابد از هفته تنها روزنامه اتفاقیه خراسان شمالی تعطیل می شود.

یزدان‌پناه اظهارکرد: طی هفته گذشته میلیون ها تومان آگهی دولتی و نیمه دولتی توسط ادارات و خارج از چارچوب قانونی در یکی از نشریات خراسان شمالی انتشار یافته است که جای تاسف دارد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که معاون سیاسی استاندار و حتی خود استاندار خراسان شمالی بارها بر اصل اجرای قانون در بحث توزیع آگهی های دولتی اشاره داشته و به نهادهای دولتی تذکر داده اند.

وی افزود: برای حل این موضوع دست به دامان نهادهای نظارتی و مسئولان فرهنگی استان خراسان شمالی شده ایم و امیدواریم به زودی این مشکل بر طرف شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon