"اودری تاتو" مجری مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فیلم کن شد

"اودری تاتو" مجری مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فیلم کن شد

خبرگزاری تسنیم: دقایقی قبل وبسایت رسمی جشنواره بین‌المللی فیلم کن نام اودری تاتو را به عنوان مجری مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره شصت و ششم اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این بازیگر فرانسوی که پیش از این با فیلم مشهور "املی" به شهرت رسیده بود جا پای برنیس بیژویی می‌گذارد که پس از اجرای این دو مراسم در سال گذشته به فیلم تازه اصغر فرهادی پیوست.

تاتو سابقه بازی در بسیاری از فیلم‌های موفق سینمای فرانسه را دارد و در "راز داوینیچی" هم سابقه کار با کارگردان مشهوری چون ران هاوارد را به کارنامه معتبرش اضافه کرد و با تام هنکس همبازی شد. او با این فیلم برای افتتاح جشنواره بین المللی فیلم کن به کشورش بازگشت اما فیلم راهی به بخش مسابقه پیدا نکرد.

او به خاطر بازی‌هایش در "املی" و "کوکو قبل از شنل" دو بار نامزد بفتا شد. او سال 2000 به خاطر بازی در فیلم "انستیتوی زیبایی ونوس" برنده جایزه سزار شد. وی در سال‌های 2002، 2005 و 2010 هم نامزد این جایزه بود که در هیچ یک نتوانست موفقیت سال 2000 را تکرار کند.

افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم کن امسال روز 15 می و اختتامیه آن روز 26 می خواهد بود. پیش از این اعلام شده بود، فیلم گتسبی بزرگ افتتاح کننده جشنواره امسال است و استیون اسپیلبرگ رئیس هیات ژوری این جشنواره خواهد بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران