بالا گرفتن انتقادات از نقص امنیتی کاخ سفید


بالا گرفتن انتقادات از نقص امنیتی کاخ سفید

خبرگزاری تسنیم: بروز نقص امنیتی که اواخر روز جمعه در محوطه کاخ سفید اتفاق افتاد موجب به راه افتادن موج تازه‌ای از انتقادات از سرویس مخفی آمریکا شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی بی اس نیوز، قانونگذاران آمریکایی ضمن انتقاد از حادثه اخیر در محوطه کاخ سفید تاکید کردند که این حادثه نقص در حفاظت از رئیس جمهور و خانواده وی را به روشنی نمایان کرده است.

بر اساس این گزارش تنها دقایقی پس از آنکه اوباما و دخترانش عصر روز جمعه کاخ سفید را به مقصد کمپ دیوید ترک کردند یک مرد با بالا رفتن از حصار اطراف کاخ سفید وارد محوطه آن شد و شروع به دویدن به سوی اقامتگاه کرد. البته ماموران در نهایت توانستند وی را بگیرند.

رونالد کسلر نویسنده کتابی که اخیرا در آن به انتقاد از سرویس مخفی آمریکا پرداخته است در این باره تاکید کرد که حادثه روز جمعه شوک آورترین نمونه از چگونگی خطرناک بودن سهل انگاری سرویس مخفی آمریکا بوده و نشان می دهد که ماموران سرویس مخفی در انجام مهمترین وظیفه خود یعنی حفاظت از رئیس جمهور و خانواده وی در کاخ سفید ناکام بوده اند.

خبرنگار سی بی اس نیوز نیز تاکید کرد که انتقادات از عملکرد سرویس مخفی پس از این حادثه به شدت افزایش یافته است. در کنگره نیز این حادثه به عنوان تازه ترین نمونه از سهل انگاری و اهمال سرویس مخفی ارزیابی شده است. جیسون شافتز نماینده جمهوری خواه در مصاحبه با آسوشیتدپرس تاکید کرد که نقص امنیتی در کاخ سفید به طور کامل غیر قابل قبول است. وی سرویس مخفی را به ناکامی در اجرای وظایف خود متهم کرده است. وی در این باره گفت: زنان و مردان خوبی وجود دارند ولی رهبری سرویس مخفی باید به سئوالات زیادی پاسخ دهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت