رایزنی لاوروف و کری در خصوص گام‌های مربوط به حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران

رایزنی لاوروف و کری در خصوص گام‌های مربوط به حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزرای خارجه روسیه و آمریکا به تفصیل در خصوص دور کنونی مذاکرات وین برای حل و فصل مساله هسته‌ای ایران رایزنی و مذاکره کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ایتارتاس، وزارت خارجه روسیه در حالی از رایزنی سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و جان کری وزیر خارجه آمریکا خبر داده است که ایران و 1+5 تا پایان امروز فرصت دارند تا به توافق جامع هسته ای دست یابند.

بر اساس این گزارش وزارت خارجه روسیه افزود: لاوروف و کری در نشستی در شهر وین به تفصیل در خصوص جزییات دور کنونی مذاکرات هسته ای با ایران گفتگو کرده اند. دو طرف نظرات خود را در خصوص گام هایی که می توان برای دستیابی به توافق جامع در خصوص برنامه هسته ای ایران برداشت را مطرح کرده اند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: تعدادی از مسائل ضروری بین المللی و همین طور ابعاد مختلف مسائل مهم دو جانبه در این دیدار مورد گفتگو و رایزنی قرار گرفته است.

لاوروف و محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در وین دیدار کردند و در خصوص گام های ممکن برای از بین بردن اختلافات بین ایران و شش قدرت جهانی رایزنی داشته اند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: توجه خاصی به یافتن راهکارهایی برای زمینه های اصلی اختلاف که می تواند مانعی برای دستیابی به توافق باشد، مبذول شده است. دو طرف در این دیدار نظرات خود را در خصوص گام های بیشتر برای غلبه بر اختلافات به منظور دستیابی به نتیجه ای هر چه سریعتر که همه شرکت کنندگان در مذاکرات را راضی کند، مطرح کردند.

ظریف و لاوروف تاکید کردند که " دستیابی به راه حل موجب تقویت امنیت بین المللی و منطقه ای خواهد شد."

ایران تاکنون بارها بر این مساله تاکید کرده است که هدف اصلی از برنامه هسته ای تولید برق است ولی قدرت های غربی به رهبری آمریکا مدعی هستند که هدف ایران از برنامه هسته ای تولید سلاح های اتمی است.

آخرین دور مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در شهر وین در حال برگزاری است و دو طرف امروز دوشنبه فرصت دارند تا به توافق جامع هسته ای دست یابند. مذاکره کنندگان ایرانی و گروه موسوم به 1+5 در حال آخرین تلاش ها برای کاهش شکاف و اختلاف نظر بر سر مسائل اصلی و کلیدی هستند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان